خبرگزاری کار ایران

روسیه نشست فوری شورای امنیت را درباره سوریه خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۲۸

روسیه درباره پیامدهای منفی حمله نظامی آمریکا به سوریه هشدار داد و از شورای امنیت خواست نشستی فوری در این زمینه برگزار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، ساعت ۳:۴۵ دقیقه بامداد امروز- جمعه- (به وقت محلی) نیروهای آمریکایی ۵۹ موشک از نوع «تاماهوک» به سمت فرودگاه نظامی الشعیرات» واقع در جنوب شرقی حمص پرتاب کردند.

هدف این موشک‌ها هواپیماها، باند فرودگاه و انبار سوخت هواپیماها در این فرودگاه نظامی بوده است. این موشک‌های کروز از دو ناو جنگی در شرق دریای مدیترانه شلیک شده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در فلوریدا گفت که شخصا دستور این حمله را صادر کرده است. به گفته او این حمله هوایی به منظور دفاع از منافع ملی آمریکا انجام شده است.

در همین راستا، روسیه نسبت به پیامدهای منفی حمله نظامی آمریکا به سوریه هشدار داده است. سفیر این کشور در سازمان ملل به خبرنگاران گفته است: «تمام مسئولیت یک عملیات نظامی بر دوش کسانی است که این اقدام پرسش‌برانگیز و تراژیک را آغاز کردند.»

رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس روسیه، دوما نیز به «ریانووستی» گفت که حمله آمریکا به یک پایگاه نظامی سوریه تلاش‌برای مبارزه با تروریسم را تضعیف می‌کند.

«ویکتور اوزروف» ادامه داد: «این حمله می‌تواند به عنوان یک عمل پرخاشگرانه آمریکا علیه سازمان ملل تلقی شود.»

این نماینده دوما گفته روسیه خواهان نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شده است.

پنتاگون ادعا کرده است روسیه پیش از حمله، از آن آگاه شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز