خبرگزاری کار ایران

پس از سوریه... آمریکا، کره‌شمالی را تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۶۹۸

وزیر خارجه آمریکا هشدار داد، کشورش برای اقدام یک‌جانبه علیه کره‌شمالی آماده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، یک روز پس از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه نظامی سوریه، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که کشورش آماده «اقدام یک‌جانبه» علیه کره‌شمالی است.

تیلرسون، که در فلوریدا- جایی که رئیس‌جمهوری آمریکا از همتای چینی خود استقبال کرد، سخن می‌گفت، افزود: «ما آماده اقدام یک‌جانبه هستیم... در صورتی‌که چین قادر به هماهنگ شدن با ما نباشد ما می‌توانیم به‌تنهایی با بلندپروازی‌های هسته‌ای پیونگ‌یانک، که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، مقابله کنیم.»

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود، از «پیشروی عظیم» در روابط بین این دو کشور خبر داد. پرونده کره‌شمالی از مهم‌ترین محورهای دیدار ترامپ و جین‌پینگ اعلام شده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود:‌ «این پایبندی بالقوه وجود دارد که با یکدیگر همکاری کنیم تا ببینیم که آیا حل مسالمت‌آمیز (پرونده هسته‌ای کره‌شمالی) وجود دارد یا خیر. از این‌رو به همین دلیل کره‌شمالی باید موضع خود را تغییر دهد.»

از مدت‌ها پیش واشنگتن، پکن را برای تحت فشار دادن کره‌شمالی ترغیب می‌کند.

دونالد ترامپ، یکشنبه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «فایننشال‌تایمز» به صورت تلویحی به مداخله نظامی یک‌جانبه در کره‌شمالی هشدار داد و اعلام کرد، در صورتی‌که پکن درباه بحران کره‌شمالی به تردید خود ادامه دهد، آمریکا آماده ست این بحران را «یک‌تنه» حل و فصل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز