خبرگزاری کار ایران

گورساچ به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۸۸۲

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا برای سمت ریاست دادگاه عالی این کشور صبح امروز به عنوان صد و سیزدهمین قاضی این دادگاه سوگند یاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «نیل گورساچ» صبح امروز- سه‌شنبه- به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد.

با اضافه شدن نامزد پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به دیوان عالی این کشور، محافظه‌کاران صاحب پنج کرسی از ۹ کرسی مهم‌ترین نهاد قضایی این کشور شدند.

نیل گورساچ ۱۴ ماه پس از درگذشت قاضی «آنتونین اوسکالیا»، یکی از مهم‌ترین قضات محافظه کار در دیوان عالی آمریکا توانست جایگزین وی شود.

مراسم ادای سوگند نیل گورساچ در کاخ سفید و با حضور دونالد ترامپ برگزار شد.

طبق گزارش، آغاز به کار نیل گورساچ یک پیروزی برای دونالد ترامپ محسوب می‌شود؛ چرا که وی به یکی از وعده‌هایش در دوران مبارازت انتخاباتی درکمتر از ۱۰۰ روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش عمل کرده است.

دونالد ترامپ پیش از مراسم ادای سوگند خطاب به نیل گورساچ گفته است که کشور روی رویکرد عاقلانه، بی‌طرفانه و عادلانه شما حساب می کند.

قاضی گورساچ، ۴۹ ساله،جوان‌ترین نامزدی بود که در ۲۵ سال اخیر برای دیوان عالی آمریکا معرفی می‌شد، اما اقلیت دموکرات در سنا به شدت با وی مخالفت کرد.

پس ازدرگذشت قاضی اوسکالیا کرسی او خالی ماند، ولی جمهوریخواهان حاضر نشدند نامزد پیشنهادی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز