خبرگزاری کار ایران

قانون‌گذاران کویتی خواستار استیضاح نخست‌وزیر شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۸۷

طرح استیضاح نخست‌وزیر کویت به اتهام سوء استفاده از قدرت و اقدام خلاف قانون توسط سه نفر از نمایندگان مجلس امت کویت به دبیر خانه پارلمان ارائه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی‌الیوم، سه نفر از نمایندگان مجلس امت کویت طرح استیضاح «شیخ جابر المبارک الصباح» نخست‌وزیر این کشور را به دلیل سوء استفاده از قدرت و اقدام خلاف قانون به دبیرخانه پارلمان کویت تقدیم کردند.

«ولید الطبطبائی»، «مرزوق الخلیفه» و «محمد المطیر» سه نماینده مجلس امت کویت هستند که طرح استیضاح نخست‌وزیر این کشور را آماده و آن را ارائه کرده‌اند.

این سه نماینده مواردی همچون نقض قانون، سوء استفاده از قدرت درباره صدور اوامر مربوط به لغو تابعیت برخی از افراد، نقض معاهدات و منشورهای بین المللی، اشاعه و گسترش فساد و نادیده گرفتن اصول استراتژیک کشور و اخلال در اصل برابری را دلایل اصلی طرح این استیضاح دانستند.

این اقدام پس از مخالفت نمایندگان مجلس با گزارش کمیته قانون‌گذاری در خصوص تعدیل قانون دادگاه‌های اداری و اعطای اختیارات مربوط به لغو تابعیت به دستگاه قضایی صورت گرفت.

دولت کویت پیش‌تر و در سال ۲۰۱۴ تابعیت برخی از مخالفان سیاسی از جمله «عبدالله البرغش» و خانواده‌اش، «احمد الجبر الشمری» سردبیر روزنامه و شبکه الیوم وابسته به مخالفان، و «سعد العجمی» فعال رسانه‌ای و «نبیل العوضی» مبلغ دینی را به دلیل موضوع‌های مربوط به امنیت ملی و به خطر افتادن منافع کشور، سلب کرده بود. 

مخالفان دولت این اقدام را سیاسی قلمداد کرده بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز