خبرگزاری کار ایران

آمریکا روی داعش «مادر همه بمب‌ها» را انداخت

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۸۰۵

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور برای نخستین بار بزرگترین بمب غیرهسته‌ای خود را در افغانستان علیه داعش استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور روز پنجشنبه برای نخستین بار بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای خود را در افغانستان علیه گروه تروریستی داعش استفاده کرد.

این بمب که به «مادر همه بمب‌ها» مشهور است، قدرت تخریبی آن معادل انفجار ۱۱ تن تی‌ان‌تی است و گفته می‌شود علیه «غارها و تونل‌های گروه داعش» در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان و در نزدیکی مرز پاکستان استفاده شده است.

این بمب در سال ۲۰۰۳ آزمایش‌ شد و قوی‌ترین بمب غیرهسته‌ای در جهان به‌ شمار می‌رود.

این بمب به‌وسیله هواپیمای ترابری سی‌-۱۳۰ با چتر به زمین پرتاب می‌شود.

«آدام استامپ» سخنگوی پنتاگون می‌گوید این نخستین بار است که ارتش آمریکا از این بمب استفاده می‌کند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، این بمب در «ولسوالی اچین» در ولایت ننگرها و ساعت ۷:۳۲ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی انداخته شد.

شان اسپایسر در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود به اولین موردی که اشاره کرد، استفاده از این بمب در افغانستان بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت غارها و تونل‌هایی که مورد هدف قرار گرفته از سوی شبه‌نظامیان داعش در منطقه برای حمله به مستشاران نظامی آمریکایی استفاده می‌شد.

وی افزود تدابیری اندیشیده شده که از تلفات غیرنظامیان در این حمله جلوگیری شود. هنوز آماری از کشته‌‌‌ها و زخمی‌های احتمالی این حمله منتشر نشده است.

بر اساس برآوردهای ارتش آمریکا، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ جنگجوی داعشی در افغانستان به سر می‌برند که بسیاری از آنها در ولایت ننگرهار مستقرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز