خبرگزاری کار ایران

ذوق‌زدگی ترامپ از پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۸۱۴

رئیس‌جمهوری آمریکا استفاده از بزرگترین بمب غیرهسته‌ای در افغانستان را «عملیاتی بسیار موفقیت‌آمیز» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره استفاده از بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای جهان در کشور اشغال‌زده افغانستان، گفت: «من به نیروهای ارتش‌مان افتخار می‌کنم. ما شاهد یک اقدام موفقیت‌آمیز دیگر بودیم. ما به اعضای ارتشمان افتخار می‌کنیم. من همچنین به افرادی که در این اتاق هستند، افتخار می‌کنم. ما به ارتش خود و این اقدام موفقیت‌آمیز آنها افتخار می‌کنیم. این یک اقدام موفقیت‌آمیز دیگر بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما فرمان استفاده از این بمب را دادید، گفت: «همه می‌دانند که چه اتفاقی افتاد. آنچه من انجام دادم این بود که این اجازه را به ارتشم دادم. ما بهترین ارتش دنیا را داریم و آنها مثل همیشه ماموریتشان را انجام دادند. ما اجازه کامل را به آنها دادیم  و آنها این ماموریت را با قاطعیت انجام دادند و در واقع آنها موفق بوده‌اند.»

ترامپ اظهار داشت، عملکرد دولتش در مقابله با گروه تروریستی داعش، در هشت هفته گذشته بسیار متفاوت از عملکرد دولت «باراک اوباما» در هشت سال بوده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا به جزئیات دستاوردهای استفاده از بمب موسوم به «مادر بمب‌ها» اشاره‌ای نکرد.

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) پنج‌شنبه‌شب اعلام کرده بود واشنگتن برای نخستین بار بزرگترین بمب غیرهسته‌ای خود را در افغانستان علیه داعش استفاده کرده است. به گفته کارشناسان، این بمب که بیش از ده تن وزن دارد علیه «غارها و تونل‌های داعش» در ولایت ننگرهار افغانستان و در نزدیکی مرز پاکستان استفاده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز