خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش سامانه‌های موشکی سوریه برای مقابله با ناوگان آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۳۶۹

ارتش سوریه سامانه‌های موشکی «ریدوت» و «باستیون» را در حالت آماده‌باش قرار داده‌ است؛ گفته می‌شود این اقدام پیامی هشدارآمیز به آمریکا است که ناوگان دریایی خود را دریای مدیترانه مستقر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم‌السابع، ارتش سوریه در پاسخ به حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در حمص، سامانه‌های موشکی ریدوت و باستیون را در موقعیت‌های شلیک قرار داده است.

ارتش سوریه با این اقدام پیامی هشدارآمیز به ناوگان دریایی مستقر آمریکا در دریای مدیترانه درباره هرگونه نزدیک شدن به سواحل سوریه و انجام هرگونه حمله جدید علیه این کشور می‌دهد.

طبق این گزارش، بزرگ‌ترین خطر برای ناوگان آمریکا موشک‌های «یاخونت» متعلق به سامانه باستیون است که برد ۳۰۰ کیلومتری دارد وسرعت آن سمت هدف، ۷۵۰ متر بر ثانیه است.

نیروهای سوریه همچنین ۱۸ موشک‌انداز سامانه موشکی ریدوت دارند که برد این موشک نیز حدود ۲۷۰ کیلومتر است و می‌تواند با سرعت نزدیک به هزار و ۶۰۰ کیلومتر در ساعت به هدف نزدیک شود.

«ایوان کونووالف» کارشناس امور راهبردی در این‌باره گفت که استفاده نیروهای سوریه از موشک‌های گارد ساحلی می‌تواند خسارت‌های هنگفتی به آمریکایی‌ها وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز