خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

آزمایش موشکی کره‌شمالی، پنس را «تعجب‌زده» نکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۴۳

مقام‌هایی در واشنگتن می‌گویند آزمایش موشکی کره‌شمالی، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را که در مسیر سفر به همسایه‌جنوبی این کشور است را تعجب‌زده نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اقدام صبح امروز کره‌شمالی مبنی بر شلیک یک موشک بالستیک، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری‌ آمریکا را غافلگیر نکرده است.

پس از شکست آزمایش موشکی کره‌شمالی، مایک پنس که در مسیر سفر به پایتخت کره‌جنوبی بود، با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد.

یکی از مشاوران سیاست خارجی دولت آمریکا که پنس را در سفر به سئول همراهی می‌کند، گفته است: «نیازی به صرف منابع برای رویارویی با این (شلیک موشک) نداریم. این اقدام، ما را تعجب‌زده نکرد. ما پیش‌بینی این اقدام را می‌‌کردیم.»

کره‌شمالی، امروز در سواحل شرقی خود اقدام به پرتاب یک موشک کرده است اما این پرتاب ناموفق بوده است.

فرماندهی آمریکا اعلام کرده بود که این موشک «به محض شلیک منفجر شد و تشخیص نوع آن همچنان در دست بررسی است.»

خبر آزمایش موشکی ناموفق کره‌شمالی ساعاتی قبل از ورود مایک پنس به سئول انجام شد.

قرار است پنس، امروز در آغاز سفر آسیایی ۱۰ روزه خود، وارد پایتخت کره‌جنوبی شود. مشاوران پنس تاکید می‌کنند که این سفر، پیامی مبنی بر تعهد واشنگتن به هم‌پیمانش در رویارویی با تنش فزاینده درباره کره‌شمالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز