خبرگزاری کار ایران

فراخوان اپوزیسیون دولت ونزوئلا برای برگزاری تظاهرات

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۵۱

اپوزیسیون ونزوئلا برای برگزاری تظاهرات گسترده در روز چهارشنبه فراخوان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان دولت ونزوئلا پس از خشونت‌های پیش آمده در اعتراضات ضددولتی اخیر که موجب کشته شدن پنج نفر شد، از مردم این کشور خواست تا برای تظاهرات جدید ضددولتی در روز چهارشنبه به خیابان‌ها بیایند.

مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا در هفته‌های اخیر دست به اعتراض‌های گسترده زده‌اند که طی این اعتراض‌ها ۱۱۷ نفر بازداشت و پنج نفر نیز در درگیری‌های خشونت‌بار با نیروهای امنیتی کشته شدند.

نیروهای پلیس ونزوئلا نیز در جریان این اعتراض‌ها با استفاده از گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن معترضان داشته‌اند.

مخالفان دولت ونزوئلا همچنین با فراخوان برای تظاهرات گسترده در روز چهارشنبه از مردم این کشور خواسته است تا به خیابان‌ها آمده و دولت را مجبور به تعیین زمانی مشخص برای انتخابات به تاخیر افتاده منطقه‌ای کنند.

اپوزیسیون همچنین از تلاش‌های دولتی برای محدود کردن اختیارات نمایندگان پارلمان و همچنین جلوگیری از ورود «انریکه کاپریلیس» رهبر مخالفان دولت به مبارزات سیاسی ناراضی هستند.

آمریکا و اتحادیه اروپا نیز در موضع‌گیری‌های جداگانه‌ای اقدام‌های مادورو را در قبال مخالفان دولت در این کشور را مورد انتقاد قرار دادند.

مادورو سرچشمه بحران‌های اقتصادی در ونزوئلا را کشورهایی همچون آمریکا می‌داند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز