خبرگزاری کار ایران

واکنش مقام‌های اتحادیه اروپا به همه‌پرسی ترکیه

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۱۵۵

همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه که روز گذشته –یک‌شنبه- ۱۶ آوریل برگزار و منجر به پیروزی طرح تغییرات قانون اساسی این کشور شد، واکنش مختلفی را در اتحادیه اروپا به دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا مواضع محتاطانه‌ای در خصوص همه‌پرسی روز گذشته ترکیه اتخاذ کردند و از آنکارا خواستند به دنبال یک اجماع گسترده برای تغییرات سیستم دولت در ترکیه باشد.

«ژان کلود یونکر» رئیس‌ کمیسیون اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «یوهانس هان» کمیسر عالی این اتحادیه در بیانیه ای مشترک که در اواخر روز یک‌شنبه منتشر شد، خواستار گزارش دقیق از نتایج این همه‌پرسی شدند.

این‌ مقام‌های اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند منتظر گزارش ناظران بین‌المللی خواهند ماند.

این سه مقام‌ عالی اتحادیه اروپا در خصوص اصلاحات قانون اساسی و تصویب آن تصریح کرده‌اند با توجه به تعهداتی که ترکیه به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا دارد، این اصلاحات قانون اساسی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که با توجه به نتیجه به دست آمده از همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه، از مقام‌های این کشور می‌خواهیم که در سطح ملی در پی اجماع حداکثری برای تغییرات قانون اساسی باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز