خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری برکنار شده کره‌جنوبی رسما تفهیم اتهام شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۳۸۴

رئیس‌جمهوری برکنار شده کره‌جنوبی امروز –دوشنبه- رسما تفهیم اتهام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دریافت رشوه از کارفرمایان شرکت‌های بزرگ، سوء استفاده از قدرت و درز دادن اسرار دولتی از اتهام‌های «پارک گئون های» است که ۳۱ مارس بازداشت شد.

رسوایی فساد مالی پارک گئون های و دوستش «چوی سون سیل»، دامن شرکت سامسونگ را هم گرفت. این دو متهم هستند که معادل ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو از «لی جی یونگ» وارث سامسونگ رشوه دریافت کرده‌اند تا با تضمین ادغام دو شرکت تابعه در سال ۲۰۱۵، کنترل لی جی یونگ ۴۸ ساله بر تجارت خانوادگی‌اش را مستحکم کنند.

وارث سامسونگ هم علاوه بر پرداخت رشوه، به اختلاس، شهادت دروغ و پنهان کردن اموال و دارایی‌ها در خارج از مرزها متهم است.

پای «شین دونگ بین» مدیر گروه «لوت» هم در پرونده رشوه‌خواری پارک گئون های به وسط کشیده شده است.

در حالی که رئیس‌جمهوری برکنار شده کره‌جنوبی تمامی اتهام‌های مطرح را رد کرده، دادستان‌های پرونده، تحقیقات درباره این تخلفات را سرعت بخشیده‌اند تا قبل از شروع رقابت‌های انتخاباتی در نهم ماه می به نتیجه برسند.

انتشار خبر رسوایی مالی پارگ گئون های و نزدیکان او اعتراض‌های گسترده‌ای را در کشور به همراه داشت و در پی آن پارلمان کره‌جنوبی در دسامبر گذشته به تعلیق پارک از سمت ریاست‌جمهوری رای داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز