خبرگزاری کار ایران

طی گفت‌وگویی تلفنی؛

ترامپ به اردوغان موفقیت در همه‌پرسی را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۵۴۵

رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، رای مثبت مردم ترکیه به تغییر قانون اساسی این کشور را به وی تبریک گفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پس از پیروزی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی این کشور، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تماس تلفنی به او تبریک گفت. موضوع حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه نیز از دیگر از محورهای گفت‌وگوی این دو رئیس‌جمهوری بود.

کاخ سفید در این‌باره در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ، دوشنبه‌ شب در یک تماس تلفنی موفقیت رجب طیب اردوغان و حزب حاکم «عدالت و توسعه» در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در ترکیه را تبریک گفته است.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید افزود، ترامپ در تماس تلفنی خود با اردوغان از حمایت و پشتیبانی ترکیه در حمله موشکی هفتم آوریل به پایگاه نظامی «الشعیرات» در حمص قدردانی کرده است.

براین اساس، ترامپ و اردوغان بار دیگر ادعاها مبنی بر دست داشتن دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در حمله شیمیایی «خان شیخون» را تکرار کرده اظهار داشتند که بشار اسد باید به خاطر این کشتار پاسخگو باشد.

ترامپ و اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی خود بر ضرورت هماهنگ کردن و اقدام مشترک علیه نیروهای داعش تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز