خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۹۶۶

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و ترکیه، موضع‌گیری مسکو علیه غرب درباره حادثه شیمیایی سوریه، تیرانداری در کالیفرنیای آمریکا، صدور فرمان اجرایی جدید رئیس‌جمهوری آمریکا، تمدید حالت فوق العاده در ترکیه، پرواز بمب‌افکن‌های روس در نزدیکی آلاسکا، اظهارنظر رئیس‌جمهوری آمریکا درباره چین، سقوط شاخص سهام بورس‌های مهم اروپایی در پی تصمیم نخست‌وزیر بریتانیا، اخراج صدها مهندس شرکت بوئینگ و سقوط یک فروند بالگرد ائتلاف عربستان در یمن از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، ضمن تبریک برای نتیجه همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، انجام تحقیقات بین‌المللی و بی‌طرف در باره حادثه شیمیایی خان شیخون در سوریه را خواستار شد.

- روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی با گذشت دو هفته از حادثه خان شیخون نتوانسته‌اند هیچ‌گونه مدرکی برای اثبات ادعای خود علیه دولت سوریه ارائه کنند.

- تیراندازی در نزدیک یک مرکز خیریه کاتولیک در کالیفرنیای آمریکا یک کشته و دو زخمی بر جای ‏گذاشت.‏

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که به موجب آن آژانس‌های فدرال موظف به اصلاح برنامه صدور روادید کار هستند. این اقدام شرکت‌ها را در جذب نیروی کار خارجی با مشکل جدی مواجه می‌کند.

- مجلس ملی ترکیه حالت فوق العاده در این کشور را تصویب و تمدید کرد.

- دو فروند بمب‌افکن راهبردی روسیه در ‏نزدیک مرزهای ایالات متحده در آلاسکا به پرواز درآمدند که واکنش ‏جنگنده های آمریکایی را به دنبال داشت.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در دفاع از تغییر مواضع خود نسبت به چین گفت که پکن در صدد کمک به واشنگتن در حل بحران کره‌شمالی است و ترجیح می‌دهد به جای ورود به یک جنگ تجاری با این کشور از کمک‌های آن‌ها برای جلوگیری از یک بحران بسیار بزرگ‌تر استفاه کند.

- شاخص سهام بورس لندن و اکثر بورس‌های مهم اروپایی به دنبال درخواست «ترزا می» برای انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس کاهش یافت.

- شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا اعلام کرد درصدد اخراج صدها مهندس این شرکت در بخش هواپیماهای تجاری خود است.

- ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان روز گذشته -سه شنبه- سقوط یک فروند بالگرد این ائتلاف را در استان «مأرب» واقع در شمال شرق یمن، تایید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز