خبرگزاری کار ایران

روند تخلیه ساکنان فوعه و کفریا از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۰۴۶

در ادامه روند تخلیه ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» به سوی حلب سه هزار غیرنظامی دیگر از این دو شهرک خارج شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در ادامه روند تخلیه ساکنان دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» به سوی حلب، سه هزار نفر از ساکنان این شهر‌ک‌ها به سوی حلب و در مقابل ۱۱ اتوبوس حامل نیروهای مسلح مخالف دولت از شهر‌ک‌های «زبدانی»، «سرغایا» و «الجبل الشرقی» به سوی ادلب روانه خواهند شد.

ساکنان شهر‌ک‌های فوعه و کفریا توسط ۴۵ اتوبوس روانه شهر حلب شدند.

اتوبوس‌های حامل افراد مسلح ۵۰۰ نفر از مسلحان به همراه خانواده‌هایشان از شهرک‌های زبدانی، سرغایا و الجبل الشرقی واقع در ریف دمشق به سوی ادلب روانه می‌شوند.

افراد مسلح همچنین پیش از خروج پایگاه‌های خود را به آتش کشیده و مهمات خود را نیز نابود کردند.

منابع خبری سوریه همچنین اعلام کردند، گروه‌های مسلح پیش از خروج  از مربع زبدانی در ریف دمشق، مقرهای خود را به آتش کشیده و مقادیری از مهمات خود را نیز منهدم کردند.

همچنین ۳۰۰ فرد مسلح نیز ضمن مخالفت با خروج از این منطقه اعلام کردند در این شهرک‌ها باقی خواهند ماند. 

این مسئله در راستای اجرای مرحله دوم توافق «فوعه-کفریا-زبدانی-مضایا» است که میان مقام‌های سوری و تروریست‌های مسلح منعقد شد.

این توافق از روز جمعه گذشته اجرایی شد و در مرحله نخست آن ۷۵ اتوبوس حامل حدود پنج هزار نفر از ساکنان فوعه و کفریا از این دو شهرک وارد حلب شدند.

۶۰ اتوبوس نیز که حامل دو هزار و ۳۵۰ فرد مسلح بود، در روز جمعه از زبدانی وارد استان ادلب شدند که در اشغال گروه‌های تروریستی قرار دارد.

یک روز پس از اجرای این توافق -۲۶ فروردین- بود که یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اتوبوس‌های حامل ساکنان فوعه و کفریا در منطقه «الراشدین» در غرب حلب منفجر شد که در پی آن ۱۲۵ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز