خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

دیکتاتور نخواهم شد/ ترجیح می‌دهم به طور مستقیم با ترامپ دیدار کنم

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۲۱

رئیس‌جمهوری ترکیه طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد تغییر سیستم ترکیه از نظام پارلمانی به ریاستی به معنای دیکتاتوری نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با این شبکه تاکید کرد تغییر سیستم ترکیه از نظام نظام پارلمانی به ریاستی به معنای دیکتاتوری نیست.

وی در این مصاحبه با اشاره به پیروزی طرح تغییر قانون اساسی در ترکیه، تاکید کرد: «این اصلاحات به خاطر شخص وی نیست، چرا که او روزی از بین می‌رود ولی قانون اساسی باقی می‌ماند.»

اردوغان با متفاوت خواندن نظام دیکتاتوری با ریاست‌جمهوری تاکید کرد جایی که دیکتاتوری وجود دارد، سیستم ریاست‌جمهوری وجود ندارد و شما در ترکیه صندوق‌های رأی را می‌بینید.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه افزود: «دموکراسی در ترکیه قدرت خود را از ملت گرفته و این نشانه اراده ملی مردم ترکیه است.»

اردوغان در پاسخ به پرسشی در رابطه با نزدیکی نتیجه این همه‌پرسی با تشبیه آن به بازی فوتبال گفت که پیروزی با اختلاف یک گل یا پنج گل مهم نیست، مهم این است که شما پیروز شده باشید و هدف نهایی پیروزی در آن است.

وی همچنین با انتقاد از اتحادیه اروپا اعلام کرد که اروپا به وعده‌های خود عمل نکرده و ۵۴ سال است که ترکیه را پشت درهای خود نگه داشته است.

رئیس‌جمهوری ترکیه با غیرقابل تحمل خواندن این روند اظهار داشت: «ترکیه تمام تلاش خود را کرده است تا شرایط اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا را عملی کند و این در حالی است که این اتحادیه به تعهدات خود در قبال آنکارا عمل نکرده است.»

وی ادامه مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا را مشروط به عمل کردن این اتحادیه به وعده‌های خود دانست.

اردوغان در خصوص تماس تلفنی خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و پیام تبریک وی عنوان کرد: «ترجیح می‌دهم دیدار دوجانبه‌ای با ترامپ داشته باشم و مستقیما با وی به گفت‌وگو بپردازم. وی تاکید کرد روابط ترکیه و آمریکا رو به بهبود است.»

رئیس‌جمهوری ترکیه با ابراز رضایت از رویکردهای ترامپ در قبال مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کرد آنکار و واشنگتن می‌توانند متحد یکدیگر بوده و مشکلات منطقه را در کنار یکدیگر حل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز