خبرگزاری کار ایران

حمله شیمیایی داعش به مستشاران آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۳۹

گروه تروریستی داعش در حمله به یک پایگاه نظامی در عراق که متسشاران آمریکایی و استرالیایی نیز در آنجا مستقر هستند، از گاز شیمیایی «خردل» استفاده کرده است.

به گزارش ایلنا، شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس‌نیوز» آمریکا خبر داد که عناصر مسلح داعش در حمله به یک پایگاه نظامی در عراق که در آنجا مستشاران آمریکایی و استرالیایی مستقر هستند، از گاز شیمیایی خردل استفاده کرده‌اند.

سی‌بی‌اس تصریح کرد، در پی این حمله شیمایی که هفدهم آوریل (دوشنبه گذشته) انجام شد، ۲۵ غیرنظامی عراقی مصدوم شدند ولی هیچ‌یک از مستشاران آمریکایی یا استرالیایی آسیبی ندیدند.

سرهنگ «یحیی رسول» سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز در این‌باره خاطرنشان کرد، در پی این حمله، aa نظامی دچار تنگی نفس شده و به بیمارستان منتقل شدند. همچنین تحقیقات برای مشخص کردن نوع ماده سمی استفاده شده در این حمله، آغاز شده است.

دو نظامی عراقی که نامشان فاش نشده است، یادآور شدند که به‌ مستشاران آمریکایی ماسک‌ها و ابزار پیشگیرانه دیگری به منظور حفاظت آنها دربرابر حملات شیمیایی احتمالی داده شده است.

این دومین حمله شیمیایی داعش به مواضع نظامی در عراق است. پیش از این نیز، این گروه تروریستی در غرب موصل دست به حمله شیمیایی زده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز