خبرگزاری کار ایران

کاخ‌سفید:

پنتاگون مسئول انتشار اطلاعات غلط درباره زمان حرکت ناو هواپیمابر به سمت کره‌شمالی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۷۹

سخنگوی کاخ‌سفید مدعی شد دولت آمریکا در گمراه کردن رسانه‌ها در رابطه با زمان حرکت ناو هواپیمابر به سمت شبه جزیره کره، نقشی نداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ‌سفید امروز-چهارشنبه- نقش دولت ایالات متحده در گمراه کردن رسانه‌ها در رابطه با زمان حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت شبه‌جزیره کره را تکذیب کرد.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد ناو هواپیمابر این کشور به سمت شبه جزیره کره و دریای ژاپن حرکت کرده است.

اسپایسر در این رابطه گفت: «رییس‌جمهوری گفتند که ناوگان ما در حال حرکت به سمت شبه جزیره کره است. این یک واقعیت بوده و اکنون در حال اجرا است.»

نیروی دریایی آمریکا ۱۰ روز پیش خبر داده بود که قصد دارد ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس کارل وینسون» را به عنوان هشداری به سوی کره‌شمالی بفرستد. فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرده بود که این ناو روز هشتم آوریل از آب‌های سنگاپور به سمت کره شمالی حرکت کرده است. اعزام ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس کارل وینسون» به عنوان قدرت‌نمایی آمریکا در برابر کره شمالی ارزیابی شد.

 «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا نیز دو روز بعد از آن گفت این ناو حرکت خود را به سمت کره آغاز کرده است. در پی او دونالد ترامپ هم گفت: «ما یک ناوگان خیلی قدرتمند می‌فرستیم».

اما تصاویر اخذ شده در ۱۵ آوریل نشان می‌دهد این ناوگان آمریکایی در نزدیکی ساحل اندونزی و هزاران کیلومتر دورتر از شبه جزیره کره قرار دارد.

مقام‌های آمریکایی پس از آن اعلام کردند ناوگان آمریکایی برای رسیدن به دریای ژاپن مسابقه نمی‌دهد و این کار در حال انجام شدن است.

اسپایسر افزود: «زمانی که از من در رابطه با هدف از ارسال این ناوگانه سوال شد من تنها هدف را توضیح داده و گفتم که برای مقابله با تحریک‌های کره‌شمالی صورت گرفته است. این کاخ‌سفید نبود که زمان‌بندی رسیدن ناوگان به دریای ژاپن را اعلام کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز