خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۲۰

حمله جنگنده‌های عربستان به یمن، دیدار یک روزه وزیر خارجه آلمان از عراق، کاهش پروازهای شرکت‌ هواپیمایی امارات به مقصد آمریکا، هشدار روسیه به آمریکا در خصوص کره‌شمالی، کشف ۱۷ گور دسته‌جمعی در کنگو، گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در خصوص نوع گاز استفاده شده در حادثه «خان‌شیخون»، انتقاد سفیر روسیه در کابل از ناتو، اعلام همبستگی مردم بلژیک با زندانیان فلسطینی در بند اسرائیل و تهدید نخست‌وزیر اسرائیل علیه غزه از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، جنگنده بمب‌افکن‌های عربستان در ساعات گذشته در ۱۲ نوبت استان «حجه» یمن را بمباران کردند که براثر این حملات دست‌کم سه غیرنظامی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

- «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان چهارشنبه شب، در پایان سفر یک روزه خود از بغداد، وارد اربیل مرکز کردستان عراق شد و از سوی «نچیروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق مورد استقبال قرار گرفت.

- شرکت هواپیمایی «امارات» قصد دارد در پی کاهش تقاضا برای شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه به علت اعمال محدودیت‌های مسافرتی و مهاجرتی دولت ایالات متحده و ممنوعیت استفاده از دستگاه‌های الکترونیک در پروازهای عازم این کشور، شمار پروازهایش را به مقصد پنج شهر آمریکا کاهش دهد.

- روسیه اعلام کرد آمریکا باید از انجام اعمال بی‌خردانه و نسنجیده در برابر کره شمالی خودداری کند.

- سازمان ملل متحد از کشف ۱۷گور دسته‌جمعی در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد.

- رئیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی اجساد قربانی‌های حادثه شیمیایی خان شیخون واقع در استان ادلب سوریه نشان می‌دهد که در این حمله از گاز سارین استفاده شده است.

- «الکساندر مانتیتسکی»  سفیر روسیه در کابل با انتقاد از پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) ماموریت این سازمان را در افغانستان برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بوده است، اما این دو پدیده نسبت به گذشته در این کشور افزایش یافته است.

- صدها نفر از مردم شهر بروکسل با تجمع در میدان اصلی این شهر ، با اسرای فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند، اعلام همبستگی کردند.

-«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی غزه را به جنگی سخت تر از جنگ سال ۲۰۱۴ تهدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز