خبرگزاری کار ایران

روسیه از اظهارنظر درباره استقرار نیروهایش در نزدیکی مرزهای کره‌شمالی خودداری کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۷۴۲

دولت روسیه از اظهار نظر پیرامون گزارش‌های حاکی از اعزام واحدهای نظامی به مرز این کشور با کره‌شمالی خودداری کرده است.

به گزارش ایلنا، برخی رسانه‌های خبری در مناطق خاور دور خاک روسیه، امروز- جمعه- گزارش‌هایی را از حرکت واحدهایی از ارتش این کشور همراه با تجهیزات سنگین به سوی مرز روسیه و کره شمالی منتشر کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از اظهارنظر در مورد اعزام نیرو به مرز این کشور و کره‌شمالی خودداری کرده و گفته است که «جابجایی واحدهای ارتش روسیه در داخل مرزهای کشور موضوعی برای طرح در رسانه‌های همگانی نیست.»

برخی رسانه‌های خبری با یادآوری افزایش تنش بین کره‌شمالی و ایالات متحده و تهدید کره‌شمالی به کاربرد تسلیحات هسته‌ای در صورت تهاجم خارجی، تقویت نظامی روسیه در مرز با کره‌شمالی را با این تحولات مرتبط دانسته و آن را اقدامی پیشگیرانه در برابر احتمال بروز جنگ در شبه‌جزیره کره توصیف کرده بودند.

همزمان، برخی منابع نظامی آـمریکا گفته‌اند که فعالیت هواپیماهای بمب‌افکن نیروی هوایی چین نیز به شکلی غیرمعمول افزایش یافته و می‌تواند نشانه افزایش آمادگی رزمی ارتش این کشور باشد. با وجود مشارکت در تحریم‌های بین المللی علیه برنامه‌های اتمی و موشکی کره‌شمالی، جمهوری خلق چین همچنان مهمترین حامی و متحد کره شمالی محسوب می‌شود و نگرانی خود را از تشدید تنش بین آن کشور و ایالات متحده کتمان نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز