خبرگزاری کار ایران

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در یک نگاه (۲):

لوپن و پروژه فرانسویان خالص

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۲۹

بازسازی فضای خشن جبهه ملی توسط رهبر این حزب یکی از دلایلی بود که وی توانسته تا به این حد در سیاست فرانسه رخنه کرده و به دنبال کنشگری بیشتر در این ساختار باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «مارین لوپن» حزب جبهه ملی فرانسه را به طور کامل از آن خود کرده و چهره آن را نسبت به حزب زمان رهبری پدرش تغییر داده است.

نقطه عطف حرکت او، اخراج پدرش از حزب بود. زمانی که ژان ماری لوپن بارها «اتاق‌های گاز» نازی‌ها را جزئی از تاریخ (طبیعی) خوانده بود، مارین عذر پدر را خواست.

در شش سال رهبری خود بر حزب جبهه ملی، لوپن سعی کرد تا شعارهای خشن حزب را کمی تلطیف کند و در قالب‌های جدید بریزد. این‌گونه بود که در آستانه این انتخابات همزمان با ظهور مجدد پوپولیسم در میان سیاستمداران اروپا و آمریکا، شانس بیشتری برای پیروزی نسبت به دوره‌های پیش پیدا کرد.

جبهه ملی فرانسه معمولا در رقابت‌های سیاسی فرانسه شکست خورده یا پیروزی بسیار اندکی داشته است اما حزب تحت رهبری مارین لوپن توانسته در انتخابات محلی و انتخابات اتحادیه اروپا آرای خود را افزایش دهد.

با گسترش احساسات علیه اتحادیه اروپا، گرایش‌های ضد تشکیلاتی و ضد مهاجرتی او در فرانسه بیشتر از سال های قبل با استقبال روبه‌رو شد.

او برای مهیا کردن فرصت بازسازی وجهه حزب، حتی نام جبهه ملی را در بسیاری از کارزارهای انتخاباتی خود حذف کرد و تنها از نام خودش در کنار یک گل رز سرخ استفاده کرد. هر چند تلطیف شده اما مواضع مارین لوپن با قبل تفاوتی نداشت.

این نامزد راست افراطی در یکی از گردهمایی های تبلیغاتی گفت: «برای چه باید قبول کنیم که در سال ۲۰۰ هزار مهاجر وارد کشور شوند در حالیکه خودمان هفت میلیون بیکار داریم؟»

«ایزابل ویرا» تحلیلگر سیاسی معتقد است که مارین لوپن در کار خود بسیار هدفمند و مصمم است. وی می‌گوید: «خیلی‌ها به خاطر ضدیت او با مهاجرت یا هر چیزی که از نظر او فرانسوی خالص نیست، او را متهم به نداشتن روح، قلب و درک می‌کنند. زیرا او این حرف‌ها را بدون لحن خشن می‌زند اما این خیلی جالب است و وی را تبدیل به یک پیام‌رسان عالی می‌کند»

کمپین تبلیغاتی این وکیل سابق با دقت زیادی مدیریت شد با این حال او از رسوایی‌های آشکار شده در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه مستثنی نبود.

پرونده‌های لوپن برای سوءاستفاده از منابع مالی اتحادیه اروپا و همچنین انتشار تصاویر خشونت آمیز در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی در مرحله تحقیقات هستند.

این نامزد راستگرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی به دلیل خودداری وام‌دهندگان از همکاری، نسبت به رقبای خود دچار ضعف مالی بود. با این حال این موضوع مارین لوپن را از ادامه آنچه خودش «کارزار شادی‌آفرین» می‌خواند، باز نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز