خبرگزاری کار ایران

آمریکا از حمله ترکیه به نیروهای کرد ابراز نگرانی کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۲۳۷

آمریکا نسبت به حملات هوایی ترکیه که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ جنگجوی کرد در سوریه و عراق شد به‌شدت ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، فعالان سوری می‌گویند که در حمله هوایی روز سه‌شنبه ترکیه در شمال سوریه، دستکم ۱۸ تن از اعضای شبه نظامیان کرد سوری معروف به یگان‌های مدافع خلق کشته شدند. یگان‌های مدافع خلق از همپیمانان آمریکا در مقابله با داعش هستند. ترکیه این گروه را تروریستی می داند چون با کردهای «پ‌ک‌ک»، که مخالف دولت هستند در ارتباط است.

در واکنش به حملات نظامی ترکیه به کردها در سوریه و عراق، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: «تأکید می‌کنیم که هرگونه اقدام نظامی در عراق بایستی به حاکمیت عراق بر سرزمین خود، احترام بگذارد.»

این وزارتخانه افزود: «حملات هوایی ترکیه با موافقت ائتلاف بین‌المللی نبوده و منجر به بروز تلفات جانی به همپیمانان ما شده است.»

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: «ما خیلی نگرانیم، عمیقا نگرانیم که ترکیه حملات هوایی پیشتر امروز در شمال سوریه و همچنین شمال عراق را بدون هماهنگی مناسب با آمریکا یا ائتلاف گسترده تر بین المللی ضدداعش انجام داده است.»

او افزود: «ما این نگرانی ها را مستقیما با دولت ترکیه در میان گذاشته‌ایم.»

از سوی دیگر، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق گفت: «دولت عراق حملات هوایی هواپیماهای ترکیه به خاک عراق را محکوم و رد می‌کند.»

در حالی‌که، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با دفاع از این حملات، به خبرگزاری رویترز گفته است: «ما موظف به اتخاذ تدابیری هستیم. باید گام‌هایی برداریم.»

اردوغان گفت: «ما این را به اطلاع آمریکا و روسیه رساندیم و با دولت عراق هم در میان می گذاریم. این عملیاتی است که بارزانی (رئیس دولت کردستان عراق) از آن مطلع شده بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز