خبرگزاری کار ایران

آمریکا تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را تشدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۷۱۵

آمریکا قصد دارد با وضع تحریم‌های بیشتر، کره‌شمالی را به از سرگیری گفت‌و‌گوها برسر برنامه هسته‌ای‌اش تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا، چهارشنبه اعلام کرد که برای وادار کردن کره‌شمالی به از سرگیری گفت‌و‌گوها بر سر برنامه هسته‌ای‌اش، تحریم‌های شدیدتری علیه این کشور وضع خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی با این وجود تاکید کردند که واشنگتن به دنبال به زانو درآوردن  پیونگ‌یانگ نیست.

براین اساس، پس از ارائه توضیحات و گزارش سناتورها در کاخ سفید، مقام‌های ارشد آمریکایی گفتند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین قصد دارد اقدام‌های دیپلماتیک را با همپیمانان و شریکان منطقه‌ای خود پیش ببرد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، و «دن کوتس» رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا، در بیانیه‌ای، از جامعه جهانی خواستند برای بازگشت کره‌شمالی به گفت‌و‌گوها فشار بیشتری به این کشور بیاورند.

این در حالی است که از روز چهارشنبه نیروهای آمریکایی و کره‌جنوبی استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» را در کره‌جنوبی آغاز کرده‌اند.

اما چین نگران است که سامانه موشکی تاد موجب تضعیف توان موشک‌های بالیستیک این کشور شود و می‌گوید استقرار آن، تعادل امنیتی منطقه را نیز برهم خواهد زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز