خبرگزاری کار ایران

تعلیق کار بیش از ۹ هزار پلیس در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۷۳۶

دولت ترکیه در راستای اقدامات پساکودتا و سرکوب‌گرانه، ۹ هزار مامور پلیس را از خدمت تعلیق کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از حریت، پلیس ترکیه، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که در مجموع ۹۱۰۳ مامور پلیس را به دلایل مربوط به «امنیت ملی» از خدمت تعلیق کرده است.

دولت ترکیه هواداران «فتح‌الله گولن» واعظ و مدرس مذهبی ترک‌تبار را که در «پنسیلوانیا» در آمریکا ساکن است، متهم می‌کند که از طریق ایجاد شبکه‌ای پنهان در تشکیلات پلیس ترکیه نفوذ کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه جنبش گولن را به سازماندهی کودتای نظامی نافرجام تابستان گذشته در ترکیه متهم کرده است. از زمان این کودتا تاکنون ۴۰ هزار تن در ترکیه بازداشت شده و حدود ۱۲۰ هزار قاضی، دادستان، معلم، پلیس و دیگر کارمندان بخش دولتی اخراج یا از خدمت تعلیق شده‌اند.

روز گذشته نیز پیش از اعلام خبر تعلیق بیش از ۹ هزار پلیس، موجی از بازداشت‌ها کشور را درنوردید و پلیس ترکیه در عملیاتی سراسری بیش از هزار تن را بازداشت کرد که گفته می‌شود با جنبش گولن در ارتباط بوده‌اند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که هدف از این عملیات سراسری «منهدم کردن شبکه‌ هواداران گولن» در دستگاه پلیس بوده است. او از «نفوذ» گولن در دستگاه پلیس سخن گفت و افزود که دولت باید از هواداران گولن «پاکسازی» شود.

از زمان کودتای نافرجام در ترکیه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است که آخرین بار هفته‌ گذشته دوباره تمدید شد. در این میان اردوغان بارها از اجرای دوباره‌ حکم اعدام در ترکیه سخن گفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز