خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۹۶۲

انتقاد رئیس‌جمهوری سوریه از حمایت خارجی از تروریست‌ها، تخریب روابط آلمان و ترکیه، انتقاد از اظهارات وزیر خارجه بریتانیا درباره حمایت از حملات آمریکا به سوریه، پشیمانی شهروندان بریتانیایی از برگزیت، پیشتازی نامزد میانه‌روی انتخابات فرانسه در نظرسنجی‌های اخیر، حمله توپخانه‌ای ترکیه به سوریه، برخورد ناو روسیه و کشتی ترکیه در دریای سیاه، فراخوان به برگزاری تظاهرات در عربستان سعودی و بازداشت یک مرد مسلح در نزدیکی پارلمان بریتانیا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد بازگشت امنیت به سوریه فقط با توقف پشتیبانی و حمایت خارجی از تروریست‌ها و آشتی ملی امکان‌پذیر است.

- «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز پنجشنبه در جمع نمایندگان پارلمان این کشور تصریح کرد روابط ترکیه با آلمان و اروپا در پی تحولات هفته‌های گذشته در این کشور به شدت ضربه دیده است.

- برخی از رهبران و شخصیت‌های احزاب سیاسی مخالف دولت انگلیس روز گذشته –پنج‌شنبه- اظهارات «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور در مورد حمایت لندن از حملات آتی آمریکا به سوریه را مورد انتقاد قرار دادند.

- تازه‌ترین نتایج نظرسنجی موسسه «یوگوف» و نشریه «تایمز» آمریکا نشان می‌دهد، برای اولین بار بیشتر شهروندان انگلیسی از برگزیت و روند خروج کشورشان از اتحادیه اروپا پشیمان هستند.

- نتایج آخرین نظرسنجی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که قراراست بین «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی و «امانوئل ماکرون» نامزد میانه‌رو برگزار شود،‌ حکایت از پیشتازی ماکرون رو دارد.

- در پی حمله توپخانه‌ای ترکیه به مناطقی از سوریه، آب آشامیدنی شهر «راس العین» در شمال شرق سوریه قطع شد.

- در برخورد یک فروند ناوچۀ روسی با یک فروند کشتی تجاری ترکیه در نزدیکی تنگۀ بسفر واقع در دریای سیاه، ۱۵ سرباز روس ناپدید و ۴۵ نفر دیگر از سربازان روس نجات پیدا کردند.

- کاربران شبکه‌های اجتماعی فراخوانی برای برگزاری تظاهرات در عربستان در اعتراض به بیکاری منتشر کرده‌اند که مورد استقبال بسیاری از کاربران این شبکه‌های اجتماعی  قرار گرفته است.

- پلیس بریتانیا از بازداشت مردی که چند چاقو در کیف خود حمل می‌کرده، در نزدیکی پارلمان این کشور در لندن خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز