خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

چین، کره‌شمالی را تهدید کرده است/ اون دیوانه نیست

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۰۰۳

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید چین تهدید کرده است که اگر کر‌ شمالی آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد، این کشور را تحریم خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه گفت که چین تهدید کرده است اگر کره‌شمالی آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد، این کشور را تحریم خواهد کرد.

رکس تیلرسون به «فاکس‌نیوز» گفت که از ارتباط چین با کره‌شمالی آگاه است. او افزود که چین تایید کرده که از پیونگ‌یانگ خواسته هیچ آزمایش هسته‌ای دیگری انجام ندهد.

تیلرسون اضافه کرد، طبق ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌‌شمالی فردی دچار «دیوانگی» نبوده، بلکه احتمالا «فردی عقل‌گرا است که می‌توان با او بحث و مذاکره کرد».

پیشتر در روز پنجشنبه، افسر دریاسالار «هری هریس» فرمانده یگان اقیانوس آرام آمریکا، که بر فعالیت‌های نظامی در اقیانوس آرام نظارت می‌کند، گفت که بحران جاری با کره‌شمالی در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

وی در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا گفت، شکی ندارد که «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی قصد دارد موشک حامل کلاهک هسته‌ای خود را تکمیل کند. این موشک دوربرد، توان هدف قرار دادن آمریکا را دارد.

با وجودی که چین همواره خواستار توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی بوده، اما با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و بدون دستور سازمان ملل مخالف است.

آمریکا، چهارشنبه اعلام کرد که برای وادار کردن کره‌شمالی به از سرگیری گفت‌و‌گوها بر سر برنامه هسته‌ای‌اش، تحریم‌های شدیدتری علیه این کشور وضع خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز