خبرگزاری کار ایران

هشدار آمریکا نسبت به حمله احتمالی کره‌شمالی به توکیو و سئول

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۱۸۷

وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت، خطری که از جانب کره‌شمالی متوجه کشورهای دیگر به‌ویژه کره‌جنوبی و ژاپن می‌شود، واقعی است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، روز جمعه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت، خطری که از جانب کره‌شمالی متوجه کشورهای دیگر به‌ویژه کره‌جنوبی و ژاپن می‌شود، واقعی است.

وزیر خارجه آمریکا به منظور جلوگیری از اقدامات نظامی احتمالی کره‌شمالی، به طور مشخص خواستار اجرای کامل تحریم‌ها علیه این کشور و قطع یا کاهش سطح روابط دیپلماتیک همه کشورها با پیونگ‌یانگ شد.

تیلرسون در ادامه سخنانش مدعی شد که کره‌شمالی با انجام هر آزمایش موشکی نه تنها منطقه بلکه تمامی جهان را به خطر می‌اندازد و بالاخره روزی قادر خواهد بود، با موشک‌های خود به خاک ایالات متحده حمله کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت، کشورش برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، در صورت نیاز به گزینه نظامی متوسل خواهد شد.

در این میان، وزیر خارجه چین نسبت به اقدامات نظامی علیه کره‌شمالی هشدار داد. «وانگ یی» گفت که این گونه واکنش‌ها مشکلات را حل نمی‌کنند بلکه باعث بروز "فاجعه‌های بزرگ‌تر" خواهند شد.

چین مهم‌ترین پشتیبان و شریک تجاری کره شمالی به‌شمار می‌رود.

«گنادی گاتیلف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز نسبت به افزایش اقدامات تنبیهی علیه پیونگ‌یانگ هشدار داد و گفت که با این اقدامات هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

او همچنین تاکید کرد، تا زمانی که کره‌شمالی احساس خطر ‌کند، برنامه‌ هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد. سیاستمدار روسی در این رابطه به رزمایش‌های نظامی مشترک ایالات متحده با کره‌جنوبی اشاره کرد.

رکس تیلرسون پیش‌تر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی فاش ساخته بود که دولت چین مصمم است، در صورت ادامه آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، تحریم‌های یکجانبه‌ای علیه این کشور مقرر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز