خبرگزاری کار ایران

پنتاگون از کشته شدن احتمالی سرکرده داعش در افغانستان خبر داد

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۲۲۶

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان، احتمالا هفته گذشته طی عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و افغان کشته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، سرکرده داعش در افغانستان احتمالا طی عملیات هفته گذشته در شرق این کشور کشته شده است. در جریان این عملیات همچنین دو سرباز آمریکایی کشته شدند.

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون، جمعه خاطرنشان کرد، حدود ۵۰ سرباز آمریکایی و ۴۰ نفر از نیروهای ویژه افغان، عصر چهارشنبه با هواپیما به نزدیکی مهم‌ترین پایگاه داعش در ولایت «ننگرهار» (شرق افغانستان) منتقل شدند. بنا بر اعلام پنتاگون، «عبدالحسیب» سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان از این پایگاه استفاده می‌کند.

در بیانیه نیروهای آمریکایی در افغانستان آمده است: «دقایقی بعد از فرود، نیروهای مشترک ما با تیراندازی‌های گسترده از برخی محورها و برخی پایگاه‌های بسیار مجهز، مواجه شدند.»

این بیانیه افزود:‌ «با وجود این، نیروهای ما توانستند با موفقیت دشمن را مهار کنند و شماری از سرکرده‌های ارشد گروه "خراسان" و ۳۵ نفر از جنگجویان آن را تار و مار کنند.»

مقام‌هایی در پنتاگون می‌گویند که عبدالحسیب طی آن عملیات کشته شده، ولی به گفته دیویس، هنوز خبر مرگ این سرکرده داعش به صورت قطعی مورد تایید نیست.

شاخه خراسان در افغانستان، ‌بخشی از گروه تروریستی داعش است که حملات متعددی را علیه شیعیان در این کشور انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز