خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی کارگر؛

مادورو دستمزدها در ونزوئلا را ۶۰درصد بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۱۹۳

رئیس‌جمهور ونزوئلا به مناسبت روز جهانی کارگر، اعلام کرد حداقل دستمزدها را ۶۰درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، که کشورش با بحران عظیم کمبود کالاهای ضروری روبروست، وعده داد باز هم دستمزدها را بالا ببرد. تصمیم مادورو یک روز پیش از اول ماه مه و تظاهرات وسیع مخالفان اعلام شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا یک روز پیش از اول ماه مه، روز جهانی کارگر در کاراکاس، پایتخت این کشور اعلام کرد حداقل دستمزدها را ۶۰ درصد افزایش خواهد داد.

نیکلاس مادوروی سوسیالیست که به صورت زنده در برنامه هفتگی خود در تلویزیون ونزوئلا سخن می‌گفت، اعلام کرد: «من باید نگران کار، آموزش، سلامت و مسکن مردم باشم.»

مادورو افزود، از طریق افزایش یارانه مواد غذایی حداقل حقیقی دستمزد ونزوئلایی‌ها تا ۲۰۰هزار بولیوار بالا خواهد رفت.

با این همه قطعا غیر محتمل است که با این روش بتوان بحران شدید کمبود کالاهای ضروری در این کشور نفت‌خیز جهان را کاهش داد.

به دلیل وجود بالا‌ترین تورم جهان در این کشور حداقل دستمزد در آن که ۶۵هزار بولیوار است با توجه به نرخ رسمی برابری ارز معادل حدود ۸۰ یورو است.

به دلیل کمبودها به‌ندرت می‌توان در مغازه‌ها دارو یا مواد غذایی اصلی را پیدا کرد. این کشور هفته‌هاست که صحنه اعتراض‌های شدید است. در این اعتراض‌ها تاکنون بیش از ۳۰ نفر کشته و حدود ۵۰۰ تن مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز