خبرگزاری کار ایران

شهادت یک اسیر آزاده فلسطینی در رام‌الله

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۶۸۱

یک اسیر آزاده فلسطینی صبح امروز -سه‌شنبه- بر اثر بیماری که در دوران اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به آن مبتلا شده بود، به شهادت رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، قدوره فارس رئیس باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که مازن مغربی اسیر آزاده ۴۵ ساله فلسطینی که پنج سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت بوده و چند ماه پیش آزاد شده بود، صبح امروز به شهادت رسید.

وی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در نتیجه اوضاع بد و ناگوار زندان به بیماری کلیوی مبتلا شده بود.

این اسیر آزاده به رغم بیماری‌اش، به منظور اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده بود که صبح امروز دچار سکته شده و به درمانگاه پزشکی فلسطین در رام‌الله انتقال داده شد و همانجا به شهادت رسید.

قدوره فاس اشاره کرد که شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین از سال ۲۰۱۳ تاکنون به ۱۰ نفر افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی به طور عمد سیاست قصور پزشکی را در حق هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های خود در پیش گرفته است و هم اکنون بیش از هزار و ۲۰۰ اسیر از مجموع نزدیک به هفت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیماری های مختلفی مبتلا هستند. ۲۱ نفر از اسرای فلسطینی هم به بیماری  سرطان مبتلا هستند و هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی از روز ۱۷ ماه اوریل گذشته مصادف با روز اسیر فلسطین در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای سراسری زده و خواستار تحقق خواسته‌های خود هستند.

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز