خبرگزاری کار ایران

ترامپ و عباس امروز دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۲۱۵

رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در واشنگتن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز –چهارشنبه- در ادامه سفر خود به آمریکا با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با مهم قلمداد کردن این دیدار اعلام کرد محمود عباس قصد دارد در خصوص تشکیل دو کشور اسرائیلی و فلسطینی و همچنین صلح عربی به عنوان راه‌حل عادلانه سخن به میان آورد.

وی تاکید کرد در این دیدار دو طرف درباره نقش دولت آمریکا در ازسرگیری مذاکرات صلح و دستیابی به راه‌حلی برای مساله فلسطین با درنظر داشتن حقوق مردم این کشور رایزنی خواهند کرد.

برخی منابع پیش از این برخی گزارش‌ها درباره این که دولت آمریکا پیش‌نویس طرحی را در مورد سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی آماده کرده است، رد کرده و گفتند که دولت آمریکا هنوز در مرحله ارائه افکار و اندیشه ها قرار دارد و از هر طرحی استقبال می‌کند.

منابع آگاه فلسطینی تاکید کردند که مسئولان آمریکایی با اردنی‌ها، مصری‌ها، عربستانی‌ها و اسرائیلی‌ها دیدار و مذاکره کرده‌اند و به همین شیوه با فلسطینیان نیز دیدار کرده و در جریان طرح‌ها و نظرات آنها قرار می‌گیرند.

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ماه مارس گذشته اعلام کرده بود که رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با محمود عباس، از او برای دیدار از آمریکا دعوت کرده است.

فلسطینی‌ها نگران رهیافت دوستانه واشنگتن نسبت به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، از زمان آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز