خبرگزاری کار ایران

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری کره جنوبی

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۶۶۰

مردم کره‌جنوبی از امروز-پنج‌شنبه- برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید خود به پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، کمیسیون انتخابات ملی کره‌جنوبی امروز –پنج‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد انتخابات زودهنگام و پیش از موعد برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید کره از امروز آغاز و تا پایان فردا ادامه خواهد داشت.

این انتخابات در سه هزار و ۵۱۰ حوزه رأی‌گیری در سراسر کره برگزار می شود.

پیش‌تر تاریخ انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری کره نهم ماه می اعلام شده بود که کمیسیون انتخابات ملی کره‌جنوبی به منظور رفاه حال افرادی که قصد سفر‌های خارجی را دارند امروز و فردا را برای انتخابات ریاست‌جمهوری مقرر کرد.

چهار میلیون نفر از جمعیت ۴۲ میلیون نفری کره واجد شرایط حضور در پای صندوق‌های رأی هستند.

همچنین اعلام شده برای رفاه حال مردم کره صندوق‌های رأی به فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و همچنین مبادی ورودی و خروجی در اقصی نقاط کره ارسال شده است.

نظرسنجی‌های انجام شده حاکی از پیشتازی «مون جائه این» نامزد حزب لیبرال نسبت به رقبای دیگر خود از حزب میانه و محافظه‌کار دارد.

«پارک گئون های» رئیس‌جمهور سابق کره به دلیل افشای اسناد برخی از فسادهای مالی و اعمال نفوذ و قدرت خود برای حمایت از یکی از دوستان نزدیک خود برکنار و پس از محکومیت در دادگاه روانه زندان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز