خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۸۴۵

انتخاب رئیس‌جمهور یجدید کره‌جنوبی، ارسال سلاح توسط آمریکا برای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، آواره شدن ۴۳۵ هزار نفر از ساکنان موصل، وضعیت اضطراری درآمریکا به دلیل فروریختن یک تونل در سایت هسته‌ای، برکناری رئیس اف‌بی‌آی توسط رئیس‌جمهوری آمریکا، هشدار رئیس‌جمهور سابق آمریکا به رئیس‌جمهور فعلی در خصوص محیط زیست، حملات هوایی گسترده جنگنده‌های عراقی به مواضع داعش، ترور ناکام معاون اول رئیس‌جمهوری سودان جنوبی، بررسی روابط مالی و تجاری رئیس‌جمهوری آمریکا با روسیه و پیشروی ارتش سوریه به سوی مرزهای عراق از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «مون جائه این» نامزد حزب لیبرال دمکرات مخالف دولت کره جنوبی به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب شد.

- «دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور دستور ارسال سلاح برای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) را صادر کرده است.

- سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز عملیات آزاد سازی غرب موصل تاکنون، بیش از ۴۳۵ هزار نفر از ساکنان این شهر آواره و توسط دولت عراق در اردوگاه‌های آورگان اسکان داده شده‌اند.

- در پی ریزش یکی از تونل‌های سایت هسته‌ای «هنفورد» در ایالت واشنگتن آمریکا، این محل روز سه شنبه در وضعیت اضطراری قرار گرفت.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال این کشور (اف.بی.آی) را از سمت خود برکنار کرد.

- «بارک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در نشست بین المللی «نوآوری غذایی» که در شهر میلان در شمال ایتالیا برگزار شد، به دونالد ترامپ در خصوص محیط زیست و تغییرات اقلیمی هشدار داد.

- فرماندهی عملیات مشترک عراق از حملات هوایی گسترده به داعش در غرب الانبار خبر داد و اعلام کرد که در این حملات دست‌کم ۱۰۰ تروریست داعشی کشته شده‌اند.

- «تابان دنگجای» معاون اول «سالوا کر» رئیس جمهوری سودان جنوبی سه‌شنبه شب از سوء قصد تروریستی جان سالم به در برد.

- «لیندسی گرام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی پس از شهادت وزیر دادگستری برکنار شده آمریکا در سنای این کشور اعلام کرد که در نظر دارد روابط مالی و تجاری ترامپ با کشور روسیه را از طریق کمیته امنیت سنا مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.

- ارتش سوریه در نخستین مرحله از عملیات برای دستیابی به مرزهای این کشور با عراق ۴۵ کیلومتر به سوی مرز عراق پیشروی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز