خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

برکناری کومی تصمیم خودم بود

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۰۴

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، بدون توجه به توصیه‌های مقام های وزارت دادگستری از اول می‌خواسته است که رئیس «اف‌بی‌آی» را برکنار کند.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی»، تصریح کرده است، «جیمز کومی» رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی فردی «پرمدعا» و «خودنما» بود.

ترامپ تصریح کرده است، اف‌بی‌آی در دوران مدیریت جیمز کومی دچار آشفتگی بود.

رییس‌جمهوری آمریکا در این مصاحبه تاکید کرده است: «من می‌خواستم جیمز کومی را برکنار کنم. تصمیم خودم این بود. ورای توصیه‌ها، می‌خواستم او را برکنار کنم.»

وی تصریح کرده است که قبلا زمان برای برکناری مدیر اف‌بی‌‌آی مناسب نبود.

دونالد ترامپ، سه‌شنبه گذشته رئیس اف‌بی‌آی را برکنار کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به جیمز کومی، نوشته بود که وی توانایی رهبری موثر اف‌بی‌آی را ندارد و یک رهبر تازه نیاز است تا اعتماد عمومی به این نهاد را بازسازی کند.

این در حالی است کاخ سفید، سه‌شنبه گفته بود که رییس جمهوری آمریکا به توصیه «جیمز سشنز» دادستان کل و «راد روزنتن» معاون دادستان کل، جیمز کومی را برکنار کرده است.

برکناری جیمز کومی واکنش تند دموکرات‌ها را در پی داشته است. آنها می گویند، اخراج رئیس اف‌بی‌آی در راستای سرپوش گذاشتن بر تحقیقات این نهاد در مورد ارتباط بین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه با هدف تاثیر گذاری روی نتایج انتخابات بوده است.

دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه «ان بی‌سی» همچنین گفته است، سه بار به طور جداگانه در گفت‌وگو با جیمز کومی، از او پرسیده است که آیا اف‌بی‌آی در حال تحقیق از او است یا نه.

ترامپ اضافه کرده است، رئیس اف‌بی‌آی هر سه بار تاکید کرد که در مورد من تحقیق نمی‌کند.

ترامپ در ادامه هرگونه «تبانی» بین روسیه و ستاد انتخاباتی خود را تکذیب کرده و گفته است، روسیه هیچ‌گونه تاثیری بر رای شهروندان در انتخابات ۲۰۱۶ نداشته است.

ترامپ تاکید کرده است، مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ، داستان ساختگی دموکرات‌ها برای توجیهه شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز