خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سوریه:

طرح «مناطق کاهش تنش» فرصتی برای آشتی معارضان با دولت است

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۰۹

رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد، مناطق کاهش تنش در سوریه، که به پیشنهاد روسیه ایجاد شده‌اند، به مثابه فرصتی برای شورشیان و معارضان جهت آشتی با دولت و نیز بیرون راندن تروریست‌ها است.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «او‌ان‌تی» بلاروس، در دفاع از توافق مناطق کاهش تنش، گفت مناطق کاهش تنش، که روسیه آن را پیشنهاد داده فرصتی برای آشتی عناصر مسلح مخالف با دمشق و بیرون راندن تروریست ها است.

بشار اسد، در این مصاحبه که روز پنجشنبه پخش شد افزود از مناطق عاری از تنش دفاع خواهد کرد و با پشتیبانی ایران و حزب الله، آنهایی را که سعی در برهم زدن این مناطق داشته باشند ، درهم خواهد شکست.

 پیشنهاد روسیه درخصوص ایجاد مناطق عاری از تنش در سوریه هفته گذشته به اجرا درآمد. این طرح، که در برگیرنده مناطقی در غرب سوریه است، در راستای «پایان دادن فوری به خشونت، آماده کردن بازگشت آوارگان، و رساندن فوری کمک‌های دارویی و غیره به ساکنان» به اجرا درآمده است.

اسد تاکید کرد هدف اصلی از این طرح، محافظت از غیرنظامیان است. هدف بعدی از آن نیز فراهم شدن فرصتی برای آن دسته از عناصر مسلح مخالف خواهد بود که خواستار آشتی با دولت هستند. آنها به این ترتیب فرصت خواهند داشت در ازای عفوشان ، سلاح های خودشان را زمین بگذارند..

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حمله شیمیایی در شهر ادلب و حمله موشکی آمریکایی به فرودگاه «الشعیرات»، یادآور شد : «البته، ماجرا بخشی از حمله به سوریه است وهدف آن اهریمن سازی از دولت سوریه است. آنها در آغاز بحران از این سیاست پیروی کردند تا مردم سوریه را فریب دهند و توانستند حدود یک سال بخشی از مردم سوریه را فریب دهند اما پس از آن ناکام ماندند بنابر این، به اهریمن سازی از دولت سوریه نسبت به افکار عمومی غربی پرداختند تا حمایت ملت های غربی را در دخالت در سوریه جلب کنند. ترامپ از این حمله شیمایی به عنوان ابزاری برای دخالت نظامی در سوریه استفاده کرد. البته روسیه و ایران خواستار اجرای تحقیقات توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی شدند اما این درخواست رد شد؛ زیرا این تحقیقات دروغ آنان را ثابت می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز