خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۳۰

بهانه آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه، افزایش شرط‌بندی بر سر استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا در این کشور، انتقال ۴۷ زندانی فلسطینی به بیمارستان‌‌های صحرایی، هشدار انصارالله در خصوص تشکیل شورای سیاسی برای اداره جنوب یمن، فروش ۱۶۰ موشک توسط آمریکا به امارات متحده عربی، تشکیل دولت جدید سودان، صدور فرمان تشکیل کمیسیون بررسی صحت انتخابات در آمریکا، دیدار وزیر دفاع آمریکا با نخست‌وزیر ترکیه، درخواست رئیس‌جمهور سومالی برای پایان یافتن تسلیحات نظامی این کشور، کشف گورهای دسته جمعی در استان الانبار، امضای فرمان اجرایی دفاع سایبری توسط رئیس‌جمهوری آمریکا، تاکید اتحادیه اروپا بر احقاق حقوق مردم ایرلند در جریان برگزیت، دیدار رئیس‌جمهوری روسیه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، کشته شدن تعدادی از نظامیان سعودی در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نشست وزرای اقتصاد گروه هفت در شهر باری ایتالیا و دیدار نخست‌وزیر ترکیه با دبیر کل سازمان ملل و نخست وزیر بریتانیا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد آمریکا از واقعه شیمیایی «خان شیخون» در استان ادلب به عنوان بهانه‌ای برای مداخله نظامی در سوریه استفاده می‌کند.

- برکناری جنجالی «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور سبب شده است تا شرط بندی های بیشتری در این کشور، بر سر افزایش احتمال استیضاح ترامپ و برکناری وی تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش صورت بگیرد.

- مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی، ۴۷ نفر از اسرای فلسطینی اعتصاب کننده را به یک بیمارستان صحرایی منتقل کرد.

- «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نسبت به تشکیل شورای سیاسی برای اداره جنوب این کشور هشدار داد و آن را نوعی تهدید علیه وحدت و یکپارچگی یمن دانست.

- ایالات متحده آمریکا ۱۶۰ موشک به قیمت دو میلیارد دلار به امارات متحده عربی می فروشد.

- «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان تشکیل دولت جدید این کشور موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرد.

-رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا فرمان تشکیل کمیسیون بررسی صحت انتخابات را صادر کرد.

- «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «بینالی ییلدریم»  نخست‌وزیر ترکیه حمایت آمریکا از مبارزه ترکیه علیه شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را اعلام کرد.

- «محمد عبداللهی محمد» رئیس جمهوری سومالی خواستار پایان دادن به تحریم تسلیحاتی کشورش برای نابودی گروه تروریستی «الشباب» شد.

- فرماندهی نیروهای مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که تروریست های داعش در بخش غربی موصل به دام افتاده اند و چاره ای جز تسلیم یا مرگ ندارند و همزمان مقام های محلی در الانبار نیز از کشف سه گور دسته‌جمعی در این استان خبر دادند.

- رئیس جمهوری آمریکا فرمان اجرایی دفاع سایبری برای بازبینی نقاط آسیب پذیر دولت در فضای مجازی را امضا کرد.

- «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد برگزیت پارلمان اروپا طی سخنانی در پارلمان ایرلند اعلام کرد از منافع ایرلند در جریان مذاکرات برگزیت با انگلیس حمایت می‌کنیم.

- « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که روابط با فلسطین برای مسکو دارای اهمیت قابل ملاحظه‌ای است.

- شماری از نظامیان سعودی در پی حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه مرزی «جیزان» واقع در جنوب عربستان کشته و زخمی شدند.

- نخستین روز از نشست وزرای اقتصاد گروه هفت  در شهر باری در جنوب ایتالیا درمیان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

- «بینالی یلدریم» نخست‌وزیر ترکیه که برای شرکت در کنفرانس سومالی در لندن به سر می‌برد، با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز