خبرگزاری کار ایران

انتقاد اردوغان از تسلیح کردها توسط آمریکا

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۶۲۰

رئیس‌جمهوری ترکیه پیش از سفر خود به چین در یک کنفرانس مطبوعاتی تسلیح گروه‌های کرد توسط آمریکا در سوریه را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در آستانه سفر به پکن، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد همکاری آمریکا با گروه‌های تروریستی شایسته این کشور نیست.

اردوغان با بیان این‌که ترکیه تنها کشوری است که قاطعانه در حال مبارزه با تروریسم است، تصریح کرد نمی‌توان گروه‌های تروریستی را با استفاده از گروه‌های تروریستی دیگر نابود کرد

اردوغان مدعی شد دیگر کشورها در مبارزه با گروه تروریستی داعش فقط به سخنوری اکتفا می‌کنند و ترکیه تنها کشوری است که قاطعانه در حال مبارزه با داعش در داخل و خارج مرزهای خود است.

وی افزود در راه مبارزه با تروریسم هیچ‌گونه کوتاهی در مقابل هیچ گروهی اعم از شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، یگان مدافعان خلق (ی‌پ‌گ) و دیگر گروه‌های تروریستی نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود خواستار دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هستم و در این دیدار به دنبال حل اساسی در خصوص برخی از موضوعات مشترک هستم.

وی با اشاره به تسلیح «یگان‌های مدافع خلق» توسط آمریکا به تجهیزات سنگین، تاکید کرد این تجهیزات معمولی نیست و این امر بر خلاف روابط استراتژیک ترکیه با ایالات متحده آمریکا است. 

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) چند روز پیش اعلام کرد که دولت این کشور بنا دارد در جریان ادامه نبرد علیه گروه داعش در سوریه، «تا جایی که لازم است» تسلیحات در اختیار شبه‌‌نظامیان کرد بگذارد. 

اردوغان همچنین تاکید کرد در خصوص استرداد «فتح‌الله گولن» که به گفته ترکیه مسئول کودتای ناکام اخیر این کشور است با ترامپ گفت‌وگو خواهد کرد چرا که این مساله برای ترکیه دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز