خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۳۹

افزایش میزان تولید نفت کویت، پایان اجلاس وزرای اقتصاد گروه هفت، حمله‌ هوایی جنگنده‌های ائتلاف به رقه و دیرالزور، آزادی یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده موصلی از محاصره داعش، تظاهرات مخالفان دولت در پایتخت آلبانی، ورود اولین محموله از سلاح‌های آمریکایی به مناطق تحت کنترل کردها، تخلیه فرودگاه برادفورد لیدز انگلیس به دلیل تهدید امنیتی، عملیات گسترده نیروهای امنیتی مصر در شمال سینا، دستگیری خانواده بحرینی خارج از کشور توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه، سقوط هواپیمای سبک در بوسنی وهرزگوین و تاکید پاپ بر اختلاف نظر شدید با رئیس‌جمهوری آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «علی العمیر» وزیر نفت کویت با اشاره به پایبندی این کشور به توافق نفتی وین، از استراتژی این کشور برای افزایش سطح تولید نفت خود خبر داد.

-اجلاس وزرای اقتصاد گروه هفت در شهر باری در جنوب ایتالیا با انتشار بیانیه پایانی اعلام کرد که از هر ابزاری برای رسیدن به یک رشد قوی فراگیر استفاده خواهد شد.

-حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به رقه و حومه دیرالزور سوریه دست‌کم ۱۲ کشته برجای گذاشت که همه قربانیان غیرنظامی بوده‌ند.

 -نیروهای الحشدالشعبی عراق در عملیات آزادسازی منطقه قیروان در غرب موصل یک هزار و ۱۰۰ خانواده عراقی را از محاصره داعش نجات دادند و به مناطق امن منتقل کردند.

-هزاران نفر ازحامیان مخالف در آلبانی با برگزاری تظاهرات گسترده در تیرانا پایتخت، دولت فعلی را به فراهم کردن شرایط انتخابات پارلمانی آزاد و عادلانه برای ۱۸ ژوئن امسال فراخواندند.

-اولین محموله از تسلیحات نظامی آمریکا روز شنبه برای شبه نظامیان کرد سوری موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه ارسال شده است.

-فرودگاه «برادفورد لیدز» انگلیس شامگاه شنبه به دنبال بروز یک حادثه امنیتی از مسافران و خدمه این فرودگاه تخلیه و برای مدتی بسته شد.

-نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بحرین شماری از بستگان فعالان سیاسی بحرین مقیم انگلیس را که به حضور شاه بحرین در انگلیس اعتراض کردند، بازداشت کردند.

-منابع امنیتی مصر بامداد یکشنبه اعلام کردند که در عملیات گسترده ارتش مصر در شمال سینا دستکم هشت تن از عناصر تروریستی تکفیری کشته و ده‌ها مخفیگاه آن ها منهدم شد.

-پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان اعلام کرد، با وجود اختلاف‌نظرهایی شدیدی که با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در زمینه‌هایی مانند مهاجرت و تغییر اقلیم و آب و هوا دارد، اما دیداری صمیمانه با وی در واتیکان خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز