خبرگزاری کار ایران

سناتورهای آمریکایی با اعزام نیروهای جدید به افغانستان مخالفت کردند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۴۴۸

نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای ایالات متحده آمریکا از ایالات یوتا از سیاست‌ رئیس‌جمهوری این کشور در افزایش نیروهای نظامی در افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «مایک لی» سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا از ایالت یوتا از طرح جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی این کشور در افغانستان انتقاد کرد.

این طرح که تاکنون تصمیم نهایی درخصوص آن اتخاذ نشده است و منتقدان از آن با عنوان «استراتژی جنگی مک‌مستر» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ یاد می‌کنند، شامل افزایش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان و همچنین افزایش حملات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان می‌شود.

مایک لی تصریح کرده است که آمریکا از سال ۲۰۰۶ میلادی تا سال ۲۰۱۴ میلادی به طور میانگین ۲۰‌ هزار سرباز در خاک افغانستان داشته که این آمار بین سال‌های ۲۰۱۰ میلادی تا سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱۰۰ هزار نفر نیز افزایش یافته است که حضور این تعداد از نظامیان نتوانسته مانع از وقوع درگیری و بازگشت امنیت و ثبات به افغانستان شود.

این سناتور جمهوری‌خواه ادامه داد: «با توجه به عملکرد ذکر شده چگونه ممکن است با افزایش تعداد نظامیان در افغانستان و تشدید جنگ در این کشور به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.»

بر اساس طرح پیشنهادی ترامپ، علاوه بر ۹۰ هزار نظامی آمریکا مستقر در افغانستان سه تا پنج هزار نیروی نظامی دیگر نیز به افغانستان اعزام خواهند شد.

مایک لی از جمله سناتورهای جمهوری‌خواهی است که از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کند و در همین راستا در سال ۲۰۱۱ با ضمن امضای نامه‌ای از سوی سنا خواستار خروج فروی نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان شده بود.

«مایکل گوگلمن» از کارشناسان ارشد آمریکایی و مسئول بخش پژوهشی افغانستان وجنوب آسیا در پژوهشکده تحقیقاتی «ویلسون» با تاکید بر این‌ که اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به افغانستان تکرار اشتباه جنگ ویتنام است، تصریح کرد که آمریکا در مقابل دشمنی مقاوم و خستگی‌ناپذیر قرار گرفته که قطعا آمریکا پیروز این جنگ نخواهد بود و تنها راه‌حل بحران افغانستان خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تقویت مذاکرات صلح در این کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز