خبرگزاری کار ایران

نخستین انتصاب‌ها در کابینه ماکرون

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۱۱

رئیس‌جمهوری جدید فرانسه پس از این که امروز مراسم تحلیف را به جای آورد، مدیر داخلی کاخ الیزه را منصوب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری جدید فرانسه امروز –یک‌شنبه- و پس از مراسم تحلیف، «الکسیس کوهلر» را به عنوان مدیر داخلی کاخ الیزه منصوب کرد.

کوهلر ۴۴ ساله فارغ‌التحصیل دانشکده اداری «ای‌ان‌اِ» است. این دانشکده از دانشکده‌های معروف فرانسه است که در آن نخبگان فرانسوی تحصیل می‌کنند.

کوهلر که اکنون دست راست ماکرون شناخته می‌شود، به عنوان یکی از مقام‌های ارشد دولتی در کاخ الیزه و مشاور سیاسی کلیدی رئیس‌جمهوری فرانسه است. وی نقش رابط بین تمامی وزارتخانه‌ها، احزاب، اتحادیه‌ها و تاجران و سرمایه‌داران بزرگ را ایفا می‌کند.

وی همچنین «فیلیپ اتین» دیپلمات با سابقه فرانسوی را نیز به عنوان مشاور ارشد سیاست خارجی خود منصوب کرد.

اتین ۶۱ ساله، سفیر سابق فرانسه در بروکسل و برلین بوده است که وی نیز از دانشکده «ای‌ان‌اِ» فارغ التحصیل شده و به عنوان سفیر فرانسه در اتحادیه اروپا مشغول به کار بوده است.

«ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپا با استقبال از انتصاب فیلیپ اتین به عنوان مشاور ارشد سیاست‌ خارجی ماکرون، با انتشار یک پیام توئیتری نوشت: «این خبر بسیار خوبی است، فیلیپ یک مرجع در امور اتحادیه اروپا و یک ترویج‌دهنده روابط دوستانه بین آلمان و فرانسه است».

یک منبع دیپلماتیک نیز با ابراز رضایت از انتصاب اتین به عنوان مشاور ارشد سیاست خارجی ماکرون اعلام کرد که وی به خوبی از امور اتحادیه اروپا آگاه است.

این انتصاب‌ها پس از برگزاری مراسم تحلیف امانوئل ماکرون در کاخ الیزه اعلام شد.

یک منبع آگاه نیز اعلام کرد ماکرون روز دوشنبه نخست‌وزیر و روز سه‌‌شنبه اعضای دولت جدید خود را معرفی خواهد کرد.

امانوئل ماکرون هفته گذشته با به دست آوردن ۶۶ درصد آراء مردم فرانسه که چیزی بیش از دو برابر آراء نامزد راست افراطی یعنی «مارین لوپن» بود، در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه پیروز شد و امروز مراسم تحلیف را به‌جای آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز