خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۷۰۹

بیانیه کره‌شمالی در خصوص آزمایش موشکی‌ جدید خود، دیدار وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان و سلطان برونئی، درخواست نمایندگان کنگره آمریکا از رئیس‌جمهوری این کشور برای انتشار نوار مکالمه وی با رئیس‌ برکنارشده اف‌بی‌آی، شیوع بیماری وبا در یمن، دیدار نخست‌وزیر اقلیم کردستان و نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا، انتقاد نخست‌وزیر ایتالیا از آزمایش موشکی کره‌شمالی، بازسازی روابط آمریکا و روسیه، درخواست برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، ورود خطرناک‌ترین هواپیمای جنگی روسیه به سوریه، بازداشت دو نفر به اتهام قتل دادستان پرونده رهبر جریان گولن، پیشتازی حزب دمکرات مسیحی در انتخابات آلمان، کشته شدن سه مزدور سعودی در یمن، عربستان، فلسطین اشغالی و واتیکان نخستین مقاصد سفر خارجی رئیس‌جمهوری آمریکا، انتقاد سفیر آمریکا در سازمان ملل از آزمایش موشکی کره‌شمالی و حمله شبه‌نظامیان مسیحی به پایگاه سازمان ملل در آفریقای مرکزی از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، آزمایش موشکی روز یکشنبه این کشور موفقیت‌آمیز بود و پیونگ‌یانگ موفق شده است به برنامه‌های از پیش تعیین‌شده خود در ارتباط با این آزمایش دست یابد.

- «عواد بن صالح» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان در دیدار با «حسن البلقیه» پادشاه برونئی، از طرف «ملک سلمان» پادشاه عربستان دعوت‌نامه شرکت در اجلاس کشورهای عربی - آمریکا و اسلامی را به وی تسلیم کرد.

- نمایندگان کنگره آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور خواستند نوار ادعایی مکالمه‌اش با «جیمز کومی» رئیس پیشین اف‌بی‌آی را ارائه کند. 

- وزارت بهداشت یمن با اشاره به شیوع بیماری «وبا» در این کشور و بیان اینکه نظام درمانی توان مقابله با این بیماری را ندارد، خواستار گشودن فرودگاه صنعا برای واردات دارو به این کشور شد. 

- «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، شامگاه یکشنبه در دیدار با« برت مک‌گورک» نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش، ضمن انتقاد از دولت مرکزی عراق مدعی شد که همکاری بغداد درخصوص مداوای مجروحان جنگی و آوارگان مناسب نبوده است. 

- «پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر ایتالیا در واکنش به آزمایش موشکی کره‌شمالی، اعلام کرد که این اقدام پیونگ‌یانگ نیاز به پاسخی قاطع دارد. 

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با بی‌اهمیت خواندن موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش، بازسازی روابط واشنگتن و مسکو را مهم‌تر از همه مسائل دانست. 

- آمریکا و ژاپن در پی انجام آزمایش جدید موشکی از سوی کره‌شمالی، خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شدند. 

- برخی منابع از ورود هواپیمای «آ۵۰ او» یا رادار پرنده روسی که به عنوان خطرناک‌ترین هواپیمای نظامی روسیه نیز معرفی شده است به سوریه خبر دادند. 

- دو نفر به اتهام قتل یک دادستان رسیدگی کننده به پرونده گروه «فتح‌الله گولن» در جریان سانحه رانندگی ساختگی در ترکیه بازداشت شدند. 

- حزب اتحاد دموکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در انتخابات «نوردراین وستفالن» پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور پیشتاز شد تا چهار ماه پیش از انتخابات فدرال، پیروزی مهمی در برابر رقیب اصلی خود یعنی حزب سوسیال دموکرات به دست آورد. 

- سه تن از مزدوران عربستان در حمله نیروهای یمن به استان‌های «تعز» و «الجوف» کشته شدند. 

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سفر خارجی خود، از عربستان سعودی، فلسطین اشغالی و واتیکان دیدار خواهد کرد که جایگاه نمادین سه مذهب ابراهیمی بزرگ جهان به شمار می‌روند. 

- «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز یکشنبه در واکنش به آزمایش جدید موشکی کره‌شمالی، گفت که رهبر این کشور «حالت جنون» دارد. 

- شبه‌نظامیان مسیحی، یک پایگاه سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی را برای دومین شب متوالی مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز