خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه روسیه:

مناطق «کاهش تنش» در سوریه باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۸۱

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اجرای توافق مناطق «کاهش تنش» در سوریه به معنای این است که تلاش‎ها برای توسعه این طرح در دیگر مناطق سوریه ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم‌السابع، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- دوشنبه- اعلام کرد، یادداشت تفاهم درباره ایجاد چهار منطقه «کاهش تنش» در سوریه به مدت ۶ ماه، که از ششم ماه مه ۲۰۱۷ وارد مرحله اجرا شده است، بایستی در سرتاسر سوریه توسعه یابد.

لاوروف گفت: «همان‌گونه که می‌دانید ما برای توسعه دادن این توافق، چند روز پیش در آستانه با ترکیه، ایران، دولت سوریه و معارضان مسلح نشست برگزار کردیم. اجرای این توافق، که ابتدا از ۴ منطقه در سوریه آغاز می‌شود، به معنای این است که این اقدام باید گسترش یابد تا دیگر مناطق سوریه را نیز شامل شود.»

سرگئی لاوروف درباره مذاکراتش با «دونالد ترامپ» و «رکس تیلرسون» رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا، در واشنگتن، گفت: «طرحی، که دونالد ترامپ در روزهای نخست ریاست‌جمهوری خود درباره ایجاد مناطق امن یا کاهش تنش، توقف درگیری‌ها در آن مناطق (در سوریه) مطرح کرد، دستور کار این رایزنی‌ها بود.»

کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه، در جریان نشست دو روزه در آستانه، یادداشت تفاهمی درباره ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه، به امضا رساندند. این توافق به مدت ۶ ماه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز