خبرگزاری کار ایران

ششمین دور مذاکرات سوریه امروز در ژنو آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۸۰

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد ششمین دور مذاکرات سوریه که سه‌شنبه در ژنو برگزار می‌شود، از نشست‌های قبلی متفاوت خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «استفان دی‌مستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در دفتر ژنو این سازمان گفت: «ششمین دور از دیدارهای مربوط به سوریه فردا برگزار می‌شود. دولت انتقالی، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با تروریسم در سوریه از موضوعاتی است که قرار است در این نشست بررسی شود.»

وی در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین تصریح کرد: «با توجه به روند این مذاکرات احتمالا این نشست در ۱۹ یا ۲۰ مه پایان یابد. این نشست متفاوت از دیدارهای قبلی خواهد بود؛ زیرا همه هیات‌های مرتبط با موضوع سوریه در این نشست حضور خواهند یافت. منظور از همه هیات‌ها تمام گروه‌هایی، که در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت مشخص شده‌اند و همچنین دیگر گروه‌هایی که در مذاکرات گذشته حضور داشته‌اند.»

وی افزود: «موضوعات مورد بررسی، دولت انتقالی، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با ترور خواهد بود. همه این موضوعات مهم و مرتبط با یکدیگر هستند. قصد ما بررسی و مذاکره جزئیات این موضوعات است.»

پس از امضای توافقنامه «مناطق کاهش تنش» در سوریه، که از طرف ترکیه، روسیه و ایران در آستانه قزاقستان امضا شد، نشست امروز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

در مذاکرات قبلی به میانجی‌گری سازمان ملل متحد، طرف‌های درگیر در مورد تقسیم‌بندی مسائل مورد بحث به چهار موضوع توافق کرده بودند ولی در مورد مضمون هیچیک از این موضوع‌ها پیشرفتی صورت نگرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز