خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۱۲۲

آزادسازی کامل الاقتصادیین موصل، کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه روسیه و قبرس، موضع گیری پارلمان لبنان به سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان، سخنان مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در خصوص انتخابات ایران، افزایش تعداد اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا، هشدار روسیه به آذربایجان، تحریم هشت قاضی ونزوئلایی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، اظهارات وزیر دفاع آمریکا پس از حمله به کاروان نظامیان سوریه، کشته شدن ۵۰ نفر در حمله گروه‌های تروریستی در لیبی، درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا برای بازنگری پیمان «نفتا» از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، منابع نظامی عراق پنجشنبه شب خبر آزادسازی کامل منطقه «الاقتصادیین» در بخش غربی شهر موصل را اعلام کردند. الحشدالشعبی نیز موفق شده است در ادامه پیشروی خود در حومه «قیروان» در غرب نینوا یک فرودگاه نظامی و چندین روستا را آزاد کند.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با «یانی کاسولیدی» همتای قبرسی خود اعلام کرد: مبارزه علیه تروریسم با حل مسائل منطقه خاورمیانه و نخست بحران سوریه مرتبط است.

- فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان که از حامیان حزب‌الله لبنان به شمار می‌رود، در آستانه سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض تاکید کرد که حکومت عربستان سعودی با کمک گرفتن از دولت آمریکا می‌خواهد سیاست‌های تجاوزکارانه و شکست خورده خود را در منطقه ادامه دهد اما این کار هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه درباره تحولات انتخابات ایران و نتایج احتمالی اظهار نظر نمی کند، اعلام کرد: انتخابات ایران را با دقت و ملاحظه بسیار دنبال می کنیم.

- «عیسی قراقع» رئیس سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطین با اعلام خبر پیوستن ۶۰ اسیر جدید به اسرای اعتصاب کننده در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد شمار زیادی از اسرا به اعتصاب غذای خشک دست زده‌اند.

- در پی اعتراض وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به انحلال یک تشکل مربوط آذربایجانی‌های مقیم روسیه توسط مسکو، روسیه به آذربایجان هشدار داد که در مسائل داخلی روسیه دخالت نکند.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا هشت قاضی دادگاه عالی ونزوئلا را به اتهام تضعیف دموکراسی و حمایت از آنچه که فساد دولتی دانست، تحریم کرد.

- «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا پس از حمله ائتلاف ضد داعش به کاروان ارتش سوریه در مرز این کشور با اردن، گفت:‌ واشنگتن به دنبال پررنگ کردن نقش خود در جنگ سوریه نیست.

- ۵۰ نفر از نیروهای ارتش ملی لیبی در حملات شبه نظامیان مصراته و هم‌پیمان با گروه‌های تروریستی القاعده در جنوب این کشور کشته شدند.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به طور رسمی خواستار بازنگری در مفاد قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز