خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح جدید ریاضت اقتصادی در پارلمان یونان

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۱۵۴

پارلمان یونان قوانین جدید ریاضت اقتصادی را به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، پارلمان یونان روز گذشته –پنج‌شنبه- طرح جدید ریاضت اقتصادی این کشور را به تصویب رساند.

بر اساس این طرح حقوق بازنشستگی مستمری بگیران کاهش پیدا کرده و در مقابل، مالیات‌ها نیز افزایش می‌یابد.

چندی پیش وزرای اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل جلسه‌ای برگزار کردند که دولت یونان امیدوار است در نتیجه این جلسه یک کمک هفت و نیم میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا دریافت کند.

پس از تصویب این قانون شهروندان خشمگین یونانی در خارج از ساختمان پارلمان در شهر آتن پایتخت یونان دست به تظاهرات زده و با پرتاب بطری‌های آتش‌زای حاوی بنزین با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

پلیس نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرد.

دولت یونان هم اکنون نزدیک به ۲۶۰ میلیارد یورو کمک مالی برای اصلاحات در کشور و کاهش هزینه‌ها دریافت کرده است.

دولت یونان معتقد است که اقدام‌های اقتصادیش در نهایت منجر به پایان بحران اقتصادی و بازگشت این کشور به رشد اقتصادی  خواهد شد. معترضان این طرح‌ جدید ریاضت اقتصادی دولت را وزنه‌ سنگین دولت بر دوش مردم یونان می‌دانند که هیچ نتیجه ای نیز در بر نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز