خبرگزاری کار ایران

واکنش سوریه به حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۱۲

یک منبع در وزارت دفاع سوریه حمله ائتلاف بین‌المللی به کاروان ارتش این کشور را بیان‌گر پوچی ادعاهای ائتلاف درخصوص مبارزه تروریسم دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا،‌ یک منبع در وزارت دفاع سوریه اعلام کرد، گروه به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، شامگاه پنجشنبه به یکی از مراکز نظامی ارتش سوریه در جاده مرزی «التنف» در صحرای سوریه حمله کرد که در پی آن، شماری نظامی به شهادت رسیدند.

این منبع نظامی متذکر شد، این حمله آشکار ائتلاف بین‌المللی به یکی از مراکز  ارتش سوریه، «پوچی» ادعاهای این ائتلاف در مبارزه با تروریسم را تایید و حقیقت طرح صهیونیستی- آمریکایی در منطقه را برملا می‌کند.

وی گفت: «تلاش ائتلاف بین‌المللی برای توجیه این تجاوزگری، که ادعا می‌کند نیروهای هدف قرار گرفته به هشدارها برای توقف پیشروی توجه نکرده‌اند، کاملا مردود است.»

این منبع در ادامه تأکید کرد: «ارتش سوریه به مبارزه با تروریسم در خاک خود ادامه می‌دهد و هیچ طرفی حق ندارد که برای ارتش سوریه در روند نبرد با گروه‌های تروریستی و در صدر آنها داعش و القاعده تعیین تکلیف کند؛ زیرا ارتش سوریه تنها نیروی قانونی است که با هم‌پیمانان و دوستانش علیه تروریسم می‌جنگد.»

طبق این گزارش، یک مقام وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا امروز یک کاروان از نیروهای وفادار به نظام سوریه را در نزدیکی مرزهای اردن مورد هدف قرارداد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد که کاروان در مسیر خود به هشدارهای مربوط به نزدیک نشدن به نیروهای ائتلاف در منطقه التنف توجه نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز