خبرگزاری کار ایران

ترامپ در دیدار با روس‌ها کومی را «مرد دیوانه» خوانده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۵۳۵

رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار اخیر خود با مقام‌های روسی، به آنها گفته اخراج رئیس «اف‌بی‌آی» فشارها را کاهش داده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه «نیویورک‌تایمز»، جمعه بر مبنای مدارکی که مدعی است از محتوای جلسه هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کاخ‌سفید، به دست آورده، گزارش کرده است رئیس‌جمهوری آمریکا به وزیر خارجه روسیه گفته «اخراج این مرد دیوانه، فشار بزرگی را از روی ما برداشت.»

«جیمز کومی» در مقام رئیس اف‌بی‌آی در حال تحقیق و تفحص از ادعای ارتباط میان ستاد انتخاباتی و حلقه نزدیک به ترامپ و دولت روسیه بود که ده روز پیش با حکم شدیدالحنی از سوی ترامپ اخراج شد.

گزارش نیویورک‌تایمز از لحن ترامپ در گفت‌وگو با لاوروف و استفاده از اصطلاح «این مرد دیوانه» از سوی کاخ سفید تکذیب نشده است.

بنابر این گزارش، ترامپ به سرگئی لاوروف و همراهانش گفته است: «من رئیس اف‌بی‌آی را اخراج کردم. این مرد واقعا دیوانه بود... فشار زیادی را به علت روسیه تحمل می‌کردم که حالا برطرف شد.»

با وجود این، در واکنش به این گزارش «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ‌سفید تاکید کرده است: «با سیاسی کردن و جلب توجه کردن در قضیه تحقیقات روسیه، جیمز کومی فشار بی‌جهتی را بر کاخ‌سفید و روند مذاکرات آن با روسیه وارد کرده است.»

گزارش نیویورک تایمز همزمان با آغاز نخستین سفر خارجی ترامپ منتشر شده است. دونالد ترامپ روز جمعه در حالی که «ملانیا» همسرش، او را همراهی می‌کرد واشنگتن را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد.

ترامپ قرار است پس از دیدار با پادشاه عربستان به سرزمین‌های اشغالی برود و پس از آن هم پیش از حضور در نشست سران جهان در اجلاس جی ۷ در ایتالیا، با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز