خبرگزاری کار ایران

جنجالی تازه در کاخ سفید... کومی علیه ترامپ شهادت می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۷۳۷

رئیس پیشین «اف‌بی‌آی» اعلام آمادگی کرده درباره ماجرای روسیه به پرسش‌های اعضای سنای آمریکا پاسخ دهد. هم‌زمان یکی دیگر از مشاوران نزدیک رئیس‌‌جمهوری آمریکا نیز در پیوند با پرونده روسیه مورد توجه ماموران قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، ارتباط برخی از اعضای تیم انتخاباتی و مشاوران «دونالد ترامپ» با مقام‌های روسیه در حال تبدیل شدن به یک رسوایی بزرگ برای کاخ سفید است.

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا به خاطر پنهان کردن تماس‌های خود با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن مجبور شد پیش از پایان ماه نخست حضورش در این سمت، کناره‌گیری کند.

«جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌‌آی) نیز حدود ده روز پیش به خاطر ادامه تحقیقات درباره ارتباط‌های فلین، توسط رئیس‌جمهوری این کشور برکنار شد.

ظاهرا ترامپ که گمان می‌کرد با برکناری کومی اندکی از فشارها به خاطر «ماجرای روسیه» کاهش یابد، اکنون با مشکل تازه‌ای روبه‌رو شده است.

رئیس پیشین اف‌بی‌آی اعلام آمادگی کرده در برابر کمیسیون اطلاعاتی سنای آمریکا حاضر شده و به پرسش‌ها درباره‌ی این ماجرا پاسخ دهد.

«ریچارد بور» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیسیون اطلاعاتی سنا، امروز- شنبه- با اعلام این خبر تاریخ برگزاری این نشست را پس از «روز یادبود» عنوان کرد.

این روز، آخرین دوشنبه ماه می و یکی از تعطیلات رسمی ایالات متحده است که در آن یاد قربانیان ارتش آمریکا گرامی داشته می‌شود. در سال جاری میلادی روز یادبود مصادف با ۲۹ مه خواهد بود.

به گفته‌ بور، کمیسیون اطلاعاتی سنای آمریکا خواهان آگاهی از نقش جیمز کومی در برآورد اف‌بی‌ای در مورد اعمال نفوذ احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا است.

این سناتور جمهوری‌خواه ابراز امیدواری کرده که توضیحات کومی به برخی پرسش‌هایی که پس از برکناری ناگهانی او طرح شده پاسخ دهد.

انتظار می‌رود یکی از محورهای پرسش از رئیس پیشین اف‌بی‌آی دیدار او و ترامپ در ماه ژانویه باشد. ظاهرا رئیس جمهور آمریکا از کومی خواسته است تحقیقات درباره ارتباط نزدیکانش با مقام‌های روسیه را رها کند.

مطابق گزارش‌هایی که برخی رسانه‌های آمریکایی منتشر کرده‌اند دونالد ترامپ در ماه فوریه نیز در دیدار دیگری با رئیس پیشین اف‌بی‌ای از او خواسته بود به تحقیقات درباره ارتباط فلین با سفیر روسیه خاتمه دهد.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» با استناد به صورت‌جلسه دیدار اخیر ترامپ با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا گفته است، جمیز کومی باعث وارد آمد فشار زیادی بر او شده است.

در همین حال روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده که یکی دیگر از مشاوران نزدیک دونالد ترامپ نیز در پیوند با پرونده روسیه مورد توجه ماموران قرار گرفته است. نام این فرد فاش نشده است.

دو روز پیش خبرگزاری رویترز نتیجه بررسی‌هایی را منتشر کرد که مطابق آن تعداد تماس‌های فلین و برخی دیگر از اعضای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با مقام‌های روسی بسیار بیشتر از آن بوده که تا کنون تصور می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز