خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۳۰۸

انتقاد حزب‌الله لبنان علیه محکومیت شیخ عیسی قاسم، نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی کره‌شمالی، پایان نشست ریاض، افزایش کشته‌شدگان اعتراض‌های ونزوئلا، کشته شدن شش مامور امنیتی در پاکستان، هشدار نیروهای مردمی به آمریکا در خصوص حضور در سوریه، تمجید وزیر سعودی از اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا و طرح رئیس‌جمهوری آمریکا برای به انزوا کشاندن ایران از مهمترین رویدادهای خبری جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرین را محکوم کرد و آن را جرم تازه‌ای از مجموعه جرایم ضدانسانی آل خلیفه علیه ملت بحرین خواند.

- اروگوئه به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که اعضای این نهاد روز سه‌شنبه در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی تشکیل جلسه خواهند داد.

- مقام‌های عربی، اسلامی و آمریکایی یکشنبه شب با صدور بیانیه‌ای در ریاض پایتخت عربستان به نشست خود پایان دادند.

- در ادامه تظاهرات اعتراض‌آمیز مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا یک نفر دیگر نیز کشته شد که شمار تلفات معترضان از آغاز تظاهرات تاکنون را به ۴۸ نفر رساند.

- شش نفر از نیروهای پلیس پاکستان در دو حمله تروریستی جداگانه در شهر کراچی در جنوب و شهر کوهات در شمال غربی این کشور از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

- گردان‌های امام علی(ع)، وابسته به نیروهای مقاومت حاضر در سوریه در بیانیه‌ای به آمریکا و هم پیمانانش در خصوص گسترش و ادامه حضور نظامی در سوریه هشدار دادند.

- «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی با اشاره به مواضع ضد ایرانی «دونالد ترامپ» تصریح کرد که این مواضع برای ما بسیار دلگرم کننده بود.

- «دونالد ترامپ» در سخنرانی خود در نشست ریاض ضمن طرح ادعای واهی مبنی بر اینکه ایران مسئول بی‌ثباتی در منطقه است، از کشورهای حاضر خواست تا کمک کنند که ایران منزوی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز