خبرگزاری کار ایران

دادگاه متهمان کودتای ترکیه امروز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۴۲۶

جلسه رسیدگی و محاکمه ۲۲۱ نفر از متهمان پرونده کودتای نافرجام ماه جولای گذشته در ترکیه امروز در آنکارا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه دیلی صباح چاپ ترکیه، جلسه محاکمه ۲۲۱ نفر از متهمان پرونده کودتای نافرجام جولای گذشته ترکیه از جمله فرماندهان نظامی هدایت‌کننده کودتا امروز –دوشنبه- در آنکارا برگزار می‌شود.

 کودتای نافرجام ماه جولای سال گذشته میلادی در ترکیه توسط برخی از نیروهای نظامی این کشور آغاز شد که با حضور گسترده مردم در خیابان‌ها ناکام ماند. دولت ترکیه مدعی است که «فتح الله گولن» روحانی منتقد ترک‌تبار که در تبعیدی خود خواسته در آمریکا به سر می‌برد، مسئول طراحی و عملیاتی کردن این کودتا بوده است.

یک دادگاه عالی جنایی در آنکارا مسئول رسیدگی به پرونده این افراد خواهد بود و انتظار می‌رود که روند رسیدگی به پرونده این افراد تا شانزدهم جولای ادامه پیدا کند.

چهار نفر از افرادی که به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد، از جمله ژنرال‌های ارتش ترکیه هستند.

این افراد متهم به امور همچون نقض قانون اساسی، تلاش برای به انحلال کشیدن دولت و مجلس، عضویت در یک سازمان تروریستی و اقدام به پیشبرد اهداف این سازمان، اقدام به ترور رئیس‌جمهوری، کشتن ۲۵۰ نفر در طول کودتا، اقدام به قتل دو هزار و ۷۳۵ نفر در حین کودتا و محدود کردن آزادی فرماندهان و مقام‌های دولتی ترکیه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز