خبرگزاری کار ایران

مشعل:

آماده سازش مشروط با اسرائیل هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۰۴۸

رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین( حماس) از آمادگی مشروط این سازمان برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد و از مواضع آمریکا در مورد این تشکیلات ابراز سرخوردگی کرد.

به گزارش ایلنا، «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس که به تازگی این مقام را واگذار کرده است، در مصاحبه با هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»، روی خط‌مشی و رویکرد عمل‌گرایانه جدید این جنبش تاکید کرده است.

خالد مشعل اعلام کرده که اگر حماس احساس کند که اسرائیل اراده‌ای جدی برای صلح دارد، متقابلا آماده سازش است. او افزود که با این همه، حماس به تمامی اشکال مقاومت کرده است.

رهبر سیاسی سابق حماس ادامه داد: «ما از خودمان با هر ابزار و وسیله نظامی که در اختیارمان باشد دفاع می‌کنیم. البته ترجیح می‌دادیم سلاح‌های پیشرفته‌ای را داشته باشیم که اسرائیل دارد.»

مشعل همچنین در این مصاحبه، از مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و نطق اخیر او در ریاض نیز ابراز سرخوردگی کرده است. رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس کشورهای عربی- اسلامی در ریاض، حماس را در ردیف القاعده و داعش قرار داد. مشعل با بیان این که چنین مقایسه‌ای را نمی‌پذیرد، گفت: «چنین قیاسی خطا و یک تهمت بزرگ است، زیرا مقاومت حماس تنها به فلسطین محدود می‌شود و علیه اشغالگری اسرائیل است.»

مشعل تاکید کرده که اعضای حماس، «آدم‌کش‌های خونریزی نیستند که بیگناهان را در سراسر جهان می‌کشند.»

خالد مشعل هم‌چنین گفته که قصد ندارد روزی جانشین «محمود عباس» در تشکیلات خودگردان فلسطینی شود. او ریاست دولت خودگردان فلسطین را پستی غیرعادلانه و فاقد مشروعیت خوانده که بر شروط اشغال‌گران صحه می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز